دومین رفع تصرف بزرگ اراضی دولتی در کشور

دومین رفع تصرف بزرگ اراضی دولتی در کشور

http://www.bananews.irمدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان اعلام کرد: ۱۸۰۰ هکتار از اراضی دولتی طی ۹ ماه گذشته از متصرفان و زمین خواران در جنوب استان کرمان بازستانده و به بیت المال بازگشت.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، ˈمحمدمهدی بلوردیˈ با بیان اینکه ارزش اراضی بازستانده شده، حداقل ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، بیان کرد: جنوب استان کرمان با وجود کمبود امکانات و در اختیار داشتن تنها ۶ نیروی حقوقی در ستاد و ادارات تابعه، پس از استان اصفهان بیشترین میزان رفع تصرف اراضی دولتی در کشور طی سال جاری را داشته است که بیشترین رفع تصرف صورت گرفته مربوط به شهرستان جیرفت می باشد.

وی با اشاره به استقلال تشکیلات مسکن و شهرسازی جنوب استان کرمان از مرکز این استان از ابتدای امسال و آغاز به کار مدیریت املاک و حقوقی این منطقه در خردادماه، از طرح ۷۶۶ فقره دعوی حقوقی و کیفری علیه متصرفان و زمین خواران در این مدت خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان تصریح کرد: پرونده تصرف غیرقانونی ۹۳۰ هکتار دیگر از زمین های دولتی و ملی این منطقه برای صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شده است که پس از صدور رای، در کمترین زمان ممکن نسبت به خلع ید و رفع تصرف اراضی اقدام خواهیم کرد.

بلوردی با قدردانی از همکاری خوب دستگاه قضایی، انتظامی و سپاه جنوب کرمان در رفع تصرف اراضی دولتی گفت: کار شناسایی و پی گیری حقوقی در جهت رفع تصرف اراضی دولتی به سرعت و با دقت در حال انجام است.

اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان در پی سفر اول هیات دولت به استان کرمان و تشکیل ستاد راهبری و هماهنگی توسعه جنوب این استان، در دی ماه ۱۳۸۶ تشکیل شد و با ادغام وزارتخانه های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی، از ابتدای امسال علاوه بر خدمت رسانی در بخش راه، فعالیت در بخش املاک، مسکن و شهرسازی را نیز عهده دار شده است.

    نظرات