موش های تهران سرشماری می شوند

موش های تهران سرشماری می شوند

www.BanaNews.irرییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار گفت: سرشماری موش های تهران در قالب یک تفاهم نامه بین ستاد محیط زیست و توسعه پایدار و دانشگاه شهید بهشتی در حال اجراست.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)ˈ محمد هادی حیدرزاده ˈ روزسه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون هیچ گونه آماری از جمعیت موشها در تهران وجود نداشته در حالی که وجود این حیوانات موذی یکی از معضلات شهری و زیست محیطی شهر تهران است.

وی اظهارداشت: بنابراین برای داشتن آماری دقیق از جمعیت موش ها در شهر تهران تفاهم نامه ای تدوین شد و سپس این تفاهم نامه میان ستاد محیط زیست و توسعه پایدار و دانشگاه شهید بهشتی به امضا رسید و هم اکنون کار شمارش موش ها آغاز شده است.

حیدرزاده گفت: سرشماری موش ها در برنامه ‌های آینده مبارزه با این جانوران بسیار موثر است و امیدوارم تا قبل از تابستان سال ۹۲ کار سرشماری موش ها به پایان برسد.

وی اظهار داشت: در راستای مبارزه با این جانوران موذی یک کمیته علمی متشکل از متخصصان و محققان تشکیل شده است . این متخصصان راهکارهای علمی و عملی مقابله با این حیوانات را بررسی می کند.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار افزود : در حال حاضر با دو روش تلفیقی ˈ شلیک با تفنگ بادی ˈ وˈ سم ˈ در حال مقابله با موش های پایتخت هستیم.

به گفته وی موش حیوان بسیار باهوشی است و نسبت به روش های مبارزه ، مقاوم می شود بنابراین باید با روش های تلفیقی حیوان را غافلگیر و گیج کرد که این کار در پایتخت در حال انجام است.

    نظرات