بالا بودن زمان و هزینه تمام شده از معضلات انبوه سازی/تکمیل ۵ هزار مسکن مهر

بالا بودن زمان و هزینه تمام شده از معضلات انبوه سازی/تکمیل ۵ هزار مسکن مهر

http://www.bananews.irمدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه یکی از معضلات پروژه های انبوه سازی طولانی بودن زمان و در نتیجه هزینه تمام شده بالای آنهاست گفت:از ۱۲ هزار مسکن مهر برنامه ۵ هزار واحد مسکونی تکمیل شده است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج معزی در گفت و گو با فارس افزود: در اولین گام سعی در افزایش سهم بازار و حضور در بخشهای سودآور مسکن و ساختمان داریم.

وی ادامه داد:در نظر داریم علاوه بر حضور در بازار مسکن انبوه سازی، در پروژه های شاخص و لوکس، آماده سازی و توسعه زمین برای پروژه ها و ساخت مجتمع های تجاری، اداری و تفریحی حضوری فعال داشته و سهم درآمدی خود را از این پروژه ها، افزایش دهیم.

وی خاطر نشان کرد:از طرف دیگر در نظر داریم در تعریف پروژه ها سهم پروژه های مشارکتی را در سبد پروژه های شرکت افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی، شرکت در حال گسترش حوزه فعالیت های خود است تاکید کرد:در همین راستا مطالعات و ارتباطات با کشورهای همسایه از جمله افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، عراق و سایر کشورها از جمله الجزایر و بلاروس داشته که این مسیر هم چنان تداوم و توسعه خواهد یافت.

به گفته وی، تمرکز بر نیاز ذینفعان، افزایش کیفیت محصول و خدمات، کاهش قیمت تمام شده و زمان اجرا، تمرکز بر بازار و ایجاد مفاهیم جدید در صنعت مسکن و ساختمان مانند برند، زمینه سازی بروز خلاقیت و نوآوری در فرآیندهای اجرایی، پشتیبانی شرکت و حرکت در مسیر تعالی از محورهای اساسی مسیر آینده شرکت است.

*فعال شدن در بخش بین الملل و ارزش افزوده مضاعف

معزی در پاسخ به این سوال که نوسانات اخیر نرخ ارز باعث شده بسیاری از شرکت ها بر توسعه فعالیت های خود در خارج از کشور تمرکز کنند آیا شما نیز در این مسیر گام برداشته اید گفت:ما علاقه مند به فعال شدن در بخش بین الملل هستیم تا از این طریق بتوانیم ارزش افزوده مضاعفی را برای شرکت ایجاد کنیم.

وی افزود: برای گسترش حضور در بازارهای خارجی می توانیم از طریق ایجاد کنسرسیوم و مشارکت با شرکت های داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در خارج از کشور اقدام کنیم.

 وی در خصوص ورود بحث صنعتی سازی در بخش مسکن گفت:یکی از معضلات پروژه های انبوه سازی طولانی بودن زمان و در نتیجه هزینه تمام شده بالای آنها است.

معزی ادامه داد:شرکت سرمایه گذاری مسکن به منظور افزایش سرعت ساخت و کاهش قیمت تمام شده اقدام به مطالعه، انتقال و استفاده از تکنولوژی نوین (قالب تونلی) با تمرکز بر مدیریت ساخت نموده است و با کوشش های به عمل آمده، این تکنولوژی مورد پذیرش مرکز تحقیقات ساختمان قرارگرفت.

وی اضافه کرد: مهمترین مزیت استفاده از آن کاهش زمان اجرای پروژه های انبوه سازی به یک سوم و افزایش طول عمر ساختمان به بیش از ۵۰ سال است.

*عملیات اجرایی ۱۲ هزار مسکن مهر/۵ هزار تکمیل شده است

معزی خاطر نشان کرد:شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن در هماهنگی با سیاستهای دولت، عملیات اجرایی بیش از ۱۲ هزار واحد مسکن مهر را با بیش از یک میلیون و دویست هزار مترمربع زیربنا آغاز کرده است و در مقطع فعلی بیش از ۵۰۰۰ واحد مسکونی را تکمیل و در مرحله بهره برداری قرار داده است.

    نظرات