یک فوریت لایحه تعیین قیمت بلیت مترو در سال ۹۲ تصویب شد

یک فوریت لایحه تعیین قیمت بلیت مترو در سال ۹۲ تصویب شد

http://www.bananews.irاعضای شورای شهر تهران روز گذشته به یک فوریت لوایح تعیین قیمت بلیت مترو در سال ۹۲ و همچنین تعیین نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی رأی مثبت دادند.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) پانصد و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران صبح دیروز با حضور ۱۳ نفر از اعضای این شورا برگزار شد.

در ابتدای جلسه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران مجدداً رحلت حضرت آیت‌الله خوشوقت را به تمام مسلمین و شیعیان و روحانیون تسلیت گفت.

وی در ادامه از زحمات رسول خادم و پیروزی کشتی‌گیران و کسب عنوان قهرمانی کشتی آزاد گفت و افزود: باید از وی قدردانی کنیم و امیدواریم با برنامه‌های مستمر در سالهای آتی نیز بتوانیم مقام‌های خوبی را در عرصه کشتی و ورزش کسب کنیم.

در ادامه جلسه رسول خادم، عضو شورای شهر تهران با اشاره به گزارش نظارتی عملکرد ۹ ماهه شهرداری تهران اظهار داشت: بخش عمده‌ای از گزارش در جلسه قبلی شورا مطرح شد که در جلسه امروز نیز بقیه گزارش ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: از تعداد ۵۹۵ پروژه سرمایه‌ای و عمرانی در مناطق مختلف تهران ۹۵ پروژه از طریق مناقصه عمومی و ۲۴۶ پروژه از طریق مناقصه محدود واگذار شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش بیش از ۵۰ درصد از پروژه‌ها به شرکت‌های وابسته واگذار شده است.

وی در ادامه در خصوص اقدامات شهرداری در زمینه نحوه ارجاع کار پروژه‌های سرمایه‌ای غیرمستمر شهرداری تهران بیان داشت: گرچه مناقصه‌ها به دو صورت واگذار شده است اما نحوه واگذاری‌ها در حال حاضر مورد مطلوب شورا است.

وی در ادامه مقایسه‌ای از واگذاری پروژه‌ها در سال ۹۰ و ۹۱ و ۹ ماهه فعلی انجام داد و گفت: در حال حاضر با انجام مقایسه‌ها می‌توان به این نکته توجه کرد که میزان واگذاری‌ها در شرایط فعلی مطلوب است.

در ادامه جلسه اعضای شورای شهر بررسی اعتراض فرمانداری به مصوبه اعزام شهرداری تهران و اندازه‌گیری شاخص‌های اجرایی محیط زیست شهری و همچنین مصوبه ساماندهی طراحی مساجد و ساختمان‌های شهرداری تهران و اصلاح نماسازی ابنیه در شهر تهران را مورد بررسی قرار دادند که پس از اصلاحیه‌های مورد نظر اعضای شورای شهر به اصلاحیه‌های صورت گرفته رأی مثبت دادند.

در ادامه پانصد و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران بررسی یک فوریت لایحه تعیین قیمت بلیت مترو در سال ۹۲ و همچنین تعیین نرخ لایحه کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینی بوسرانی شهر تهران در سال ۹۲ مورد بررسی قرار گرفت که در ادامه اعضای شورای شهر به دو لایحه اشاره شده رأی مثبت دادند.

بررسی لایحه منشور حقوق و تکالیف شهروندی موضوع بعدی بود که در دستور کار شورا قرار گرفت که با درخواست مرتضی طلایی، این لایحه مبنی بر اینکه به مدت ۳ ماه مسکوت بماند. اعضای شورای شهر به ۳ ماه مسکوت بودن این لایحه رأی مثبت دادند.

    نظرات