تغییرات قیمت مسکن در چهار سال اخیر چقدر بود؟

تغییرات قیمت مسکن در چهار سال اخیر چقدر بود؟

http://www.bananews.irمرداد سال ۸۸ یعنی ابتدای دولت دهم، واحدهای مسکونی فروشی در هر یک از جهات تهران از بازه قیمت مشخصی برخوردار بود، اما در حال حاضر هر قیمتی را در هر منطقه‌ای می‌توان پیدا کرد که این موضوع به سلیقه و چشم و هم چشمی فروشنده‌ها باز می‌گردد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) برخی از خریداران معتقدند که چهار سال پیش هنوز مالکان آنقدر بی‌رحم نشده بودند و به همین خاطر به خود اجازه نمی‌دادند که واحدهای شان را با قیمت‌های کاذب به بازار عرضه کنند.

اما از سوی دیگر عده‌ای از متقاضیان در بازار مسکن براین باورند که نوسان چشمگیر قیمت‌ها در بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی تنها به وجدان فروشنده‌ها مربوط نمی‌شود بلکه تورم، وضعیت اقتصادی و ارزش ارز و طلا و همچنین نرخ اقلام مایحتاج زندگی طی این چند سال بهانه خوبی برای نوسان در بازار مسکن بوده است.
خلاصه با این تفاسیری که هر یک از متقاضیان در بازار مسکن (خریدار و فروشنده) افزایش قیمت مسکن را ناشی از دلایل خود می‌دانند باعث شده است تا امروز قیمت پیشنهادی هر متر مربع واحد مسکونی در خیابان الهیه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شود این در حالی است که قیمت واحد مشابه در مرداد ۸۸، متری ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عنوان شده بود.
از طرف دیگر واحد نوسازی در خیابان نارمک که ارزش هر متر مربع آن در ۴ سال گذشته یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان برآورد شده بود امروز این واحد حدودا متری ۴ میلیون تومان به خریدار تحویل داده می‌شود.
علاوه براین بعد از گذشت چهار سال یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان که به عنوان قیمت هر متر مربع واحدی نوساز در بلوار فردوس تعیین می‌شد حال متقاضیان برای خرید چنین واحدی باید در ازای هر متر حداقل ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.
البته نوسانات قیمت به مرکز تهران هم سرایت داشته است زیرا واحد نوسازی در خیابان یوسف آباد که امروز متری ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پیشنهاد می‌شود در سال ۸۸ متری ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده بود.

    نظرات