هشدار یک نماینده درباره نقدینگی در بازار مسکن

هشدار یک نماینده درباره نقدینگی در بازار مسکن

http://www.bananews.irعضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متاسفانه مدیریت حوزه مسکن به گونه‌ای نیست که وعده‌های دولت در موردخانه‌دار شدن تمام ایرانیان محقق شود.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عباس فلاحی باباجان در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت افزود: در حال حاضر مدیریت منسجمی بر بخش مسکن حاکم نیست و یک نظارت اصولی وجود ندارد که بخشی از نقدینگی سرگردان مردم را به سمت احداث مسکن هدایت کند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر موجودی مردم در بانک ها بالااست و اگر دولت با اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی بخشی از امور مسکن را به بخش خصوصی و مردم واگذار می‌کرد، تولید مسکن به حد قابل قبولی رسیده بود.
وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها کارهای اساسی برای تامین مسکن انجام شده است، تصریح کرد: اگر در کشور ما نیز به توان بخش خصوصی اتکا شود و یک نظارت و مدیریت اصولی اعمال شود، امکان احداث مسکن وجود دارد، در غیر این صورت وعده خانه دارشدن تمام ایرانیان تا پایان سال ۹۲ در حد یک شعار باقی خواهد ماند.
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی نمی‌تواند به تنهایی امور مربوط به مسکن را مدیریت کند، عنوان کرد: در حال حاضر وزارت راه‌وشهرسازی سه وظیفه عمده و کلان در ارتباط با مسکن، راه و شهرسازی را بر عهده دارد و به طور حتم یک وزیر حتی با ۱۰ معاون نیز نمی‌تواند مدیریت صحیح و منسجمی بر هر سه حوزه اعمال کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه هم اکنون جوانان و اقشار آسیب پذیر مشکلات جدی برای تامین مسکن دارند، گفت: تا زمانی که یک استراتژی منسجم برای حوزه مسکن تدوین نشود، همچنان بخشی از جامعه معضلاتی را برای تامین مسکن خواهند داشت.

    نظرات