دانشکده صنعت حمل و نقل در دانشگاه صنعتی اصفهان تاسیس می‌شود

دانشکده صنعت حمل و نقل در دانشگاه صنعتی اصفهان تاسیس می‌شود

http://www.bananews.irبا موافقت اصولی شورای گسترش وزارت علوم «دانشکده صنعت حمل و نقل» در دانشگاه صنعتی اصفهان تأسیس می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر میثم اکبرزاده عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام این خبر، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، پس از تامین زیرساخت‌های مورد نیاز، این دانشکده در آینده نزدیک دانشجو می‌پذیرد.

وی به لزوم توجه به حمل ونقل به عنوان یک رشته مهندسی مجزا اشاره کرد و افزود: به دلیل پوشش مناسب زیرساخت‌های جاده‌ای کشور و با عنایت به مسائل مرتبط با وضعیت عبور و مرور، مرکز ثقل مباحث حمل و نقل کشور از "احداث" به "بهره‌برداری بهینه" در حال تغییر است.

وی با بیان این که بسیاری از مسایل رشته حمل و نقل در حال ارتقاء از تراز مهندسی به تراز پژوهش است، تصریح کرد: در کنار اجرای مکرر فرآیندهای استاندارد مطالعات و طراحی نیاز مبرم به بهینه‌سازی و بومی سازی و نیز تربیت نیروی متخصص با دانش متناسب با ماهیت گسترده حمل و نقل از ضرورت‌های امروز کشور است.

اکبرزاده راه و ترابری، برنامه‌ریزی حمل و نقل و زیر ساخت‌های حمل و نقل را از جمله گرایش‌های پیش‌بینی شده برای این رشته در دانشکده صنعت حمل‌ونقل دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد و افزود: با توجه به ماهیت بین رشته‌ای مقوله حمل و نقل، ضمن بهره‌گیری از همکاری دانشکده‌های مهندسی عمران، صنایع و مکانیک در راه‌اندازی این دانشکده، از زمینه‌های مشترک میان گرایش‌های حمل ونقل با رشته‌های ریاضی، آمار، مهندسی برق و معدن استفاده می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در پایان گفت: امید است با ایجاد زیرساخت های لازم، از مهر ۹۲ بتوانیم دانشجوی کارشناسی ارشد در این دانشکده بپذیریم.

    نظرات