رکود مسکن تا چه زمانی ادامه دارد

رکود مسکن تا چه زمانی ادامه دارد

http://www.bananews.irرییس کانون سراسری انبوه‌سازان معتقد است: رکود فعلی بازار مسکن در ماه‌های آینده نیز ادامه دارد و تا تثبیت قیمت‌ها و تصمیم دولت بعدی برای بازار مسکن، تغییر چندانی نخواهیم داشت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج رهبر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جهش دوباره قیمت در مسکن احساس نمی‌شود و تا زمان تثبیت قیمت‌ها و آرام شدن بازار، این رکود ادامه دارد.

وی یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن را افزایش قیمت مصالح عنوان کرد و گفت: قیمت مسکن منوط به قیمت مصالح است و باید با کنترل این بازار، قیمت مسکن را نیز کنترل کرده و مانع افزایش قیمت در این بخش شویم.

رهبر اظهار کرد: با توجه به اینکه عمده مصالح ساختمانی در داخل تولید می‌شود، باید بررسی کرد چرا با افزایش قیمت مواجه هستیم.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان درباره تاثیر انبوه‌سازی‌ها به ویژه مسکن مهر طی چند سال اخیر، گفت: به طور طبیعی هرچه به سمت تولید بیشتر پیش رویم در تثبیت قیمت‌ها موثر است و گرچه مسکن مهر تاثیر ۱۰۰ درصدی بر کاهش قیمت یا برطرف شدن نیاز مسکن همه مردم نداشته اما به درحد خود از افزایش قیمت جلوگیری و نیاز متقاضیان این بخش را تامین کرده است.

وی با اشاره به افزایش تسهیلات وام ساخت مسکن نیز معتقد است: اگر این تسهیلات، وام ساخت باشد، موثر است اما اگر افزایش قیمت وام‌ها برای خرید مسکن باشد، ‌تقاضا تحریک می‌شود و با افزایش قیمت مسکن مواجه می‌شویم.

به گفته رهبر، تفاوت وضعیت مسکن امسال نسبت به سال گذشته، در افزایش قیمت مصالح ساختمانی بود؛ به گونه‌ای که سال گذشته افزایش قیمت مصالح نداشتیم و امسال با افزایش حدود ۱۰۰ درصدی قیمت در این بخش مواجه شدیم.

وی افزود: افزایش قیمت‌ مصالح بر قیمت تمام شده مسکن تاثیر گذاشت. از سوی دیگر قیمت زمین با افزایش همراه بود که باعث کاهش قدرت خرید و رکود بازار مسکن شده است.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان معتقد است: تا زمان تثبیت نشدن قیمت‌ها و تطبیق مردم با قیمت‌های روز، رکود ادامه دارد.

    نظرات