معماری اسلامی و ایرانی، ضرورت ساختمان‌سازی

معماری اسلامی و ایرانی، ضرورت ساختمان‌سازی

http://www.bananews.ir/رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با تاکید بر اهمیت نهادینه‌سازی معماری اسلامی و ایرانی، گفت: باید فرهنگ معماری اسلامی ایرانی در صنعت ساختمان‌سازی نهادینه شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید مهدی هاشمی تخصص، تعهد و سازندگی را از مشخصات مهم مهندسان عنوان و اظهار کرد: استان قم با توجه به منزلت خود به عنوان قطب فرهنگی، محور اخلاق مهندس است و حضور بیش از ۵۰ روحانی مهندس نیز نشانگر این جایگاه عظیم است.

وی افزود: صنعت ساختمان یکی از صنایع مهم در کشور است که باید نظم، استحکام و زیبایی را در آن به عرصه ظهور رساند و مهندسان در این زمینه میراث‌دار سرمایه‌های عظیم هستند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با ابراز تاسف از عمر کوتاه ساختمان‌سازی در ایران، اذعان کرد: در صورتیکه عمر مفید سازه در جهان ۱۰۰ سال است در ایران با عمر مفید ۳۰ سال روبرو هستیم و عملا دو سوم منابع کشور هدر می‌رود.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۸ سال از تصویب قوانین نظام مهندسی در کشور می‌گذرد اما هنوز به صورت کامل اجرایی نشده است از این رو امیدواریم مهندسان به وظایف خود در این راستا با آگاهی کامل جهت ارتقای صنعت سازه گام بردارند.

 

هاشمی با تاکید بر اهمیت نهادینه‌سازی معماری اسلامی و ایرانی، خاطر نشان کرد: در طول سال ۲۶۰ میلیون متر مربع در کشور ساختمان‌ ساخته می‌شود که از این میان ۱۶۰ میلیون متر مسکونی است و سرمایه‌ای بالغ بر ۲۰۸ هزار میلیارد تومان در این بخش هزینه می‌شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه داد: صنعت ساختمانی سالانه بیش از ۸۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند که در این زمینه نیز باید جهت اشتغال‌زایی پایدار به ویژه برای مهندسان تلاش کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفیت سازه و حضور موثر مهندسان توانمند در پروژه‌ها، گفت: رعایت قانون و ضوابط لازم برای ساخت سازه برای جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌ها مهم است لذا باید در این زمینه با برنامه‌ریزی مدون مانع از ساخت و سازهای بی‌کیفیت و لطمه به منابع مالی کشور شد.

    نظرات