افزایش قطار‌های بین‌المللی در نوروز

افزایش قطار‌های بین‌المللی در نوروز

http://www.bananews.irمدیر برنامه‌ریزی قطارهای رجاء با اشاره به ظرفیت‌سازی حمل ۴۹۰۰ خودرو با واگن‌ برای ایام نوروز، از فروش ۲ هزار و ۹۰۸ بلیت نوروزی حمل خودرو خبر داد و گفت: برای ایام نوروز یک قطار فوق‌العاده در مسیر بین‌المللی افزوده شد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرتضی جعفری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پیش‌فروش اینترنتی و حضوری بلیت قطارهای شرکت رجاء در مسیر‌های داخلی و بین‌المللی از هفته گذشته آغاز شد و هم‌اکنون در حال انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون ‌مجموعاً ۶۵۵ هزار بلیت نوروزی قطارهای شرکت رجاء به فروش رفته است که ۱۴۶ هزار بلیت به صورت اینترنتی و ۵۰۸ هزار بلیت به صورت حضوری در آژانس‌ها پیش‌فروش شده است.

* ظرفیت سازی حمل ۴۹۰۰ خودرو با واگن در قطار‌های مسافری نوروزی

جعفری با اشاره به ظرفیت‌سازی حمل خودرو با قطار برای مسافران حمل و نقل ریلی، تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۹۰۸ بلیت حمل خودرو با واگن‌های شرکت رجاء به فروش رفته است.

وی با اشاره به اینکه تنها شرکت رجاء حمل خودرو با واگن را در کشور انجام می‌دهد، تصریح کرد: کل ظرفیت ایجادی برای حمل خودرو با واگن برای ایام نوروز، ۴۹۰۰ خودرو است.

 

مدیر بازرگانی و برنامه‌ریزی قطارهای شرکت حمل و نقل ریلی رجاء گفت: عمده ظرفیت‌سازی حمل خودرو با واگن در مسیر تهران به مشهد است که روزانه ۳ واگن ۱۰ تایی اعزام می‌شود.

جعفری یادآور شد: همچنین در مسیرهای دیگر نظیر شیراز، یزد، کرمان، اندیمشک و اهواز واگن حمل خودرو رجاء فعالند؛ در مسیر بندرعباس نیز که شرکت رجاء قطاری ندارد طی هماهنگی با راه‌آهن واگن حمل خودرو را با همکاری دیگر شرکت‌های ریلی خصوصی، راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی گفت: همچنین در مسیرهای ریلی اصفهان ـ بندرعباس، بندرعباس ـ مشهد، یزد ـ مشهد و کرمان ـ مشهد واگن حمل خودرو شرکت قطار‌های رجاء فعال است.

* اختصاص یک قطار فوق‌العاده برای مسیر ترکیه در ایام نوروز

مدیر بازرگانی و برنامه‌ریزی قطارهای شرکت حمل و نقل ریلی رجاء با تأکید بر اینکه در مسیرهای بین‌المللی ریلی، فروش بلیت قطار تنها توسط شرکت رجاء انجام می‌شود؛ در حالت عادی هفته‌ای یک قطار از تهران به آنکارا داریم اما برای ایام نوروز یک قطار فوق‌العاده نیز افزوده شد و هم اکنون دو قطار بین‌المللی در مسیرهای تهران ـ آنکارا و تبریز ـ وان داریم.

وی یادآور شد: پیش‌فروش بلیت برای این دو مسیر بین‌المللی نیز تاکنون ۱۳۱۴ فقره بوده است ضمن آنکه ظرفیت ایجادی این دو قطار ۳۵۰۰ نفر صندلی است.

* در برخی از مسیر‌های ریلی کماکان بلیت نوروزی موجود است

جعفری با بیان اینکه در حال حاضر در برخی از مسیرهای ریلی رجاء، کماکان بلیت موجود است، اضافه کرد: بخصوص در نیمه دوم تعطیلات نوروزی از ۶ فروردین ۹۲ تا ۱۳ الی ۱۴ فروردین‌ماه، در بسیاری از مسیرها صندلی خالی موجود است.

مدیر بازرگانی و برنامه‌ریزی قطارهای شرکت حمل و نقل ریلی رجاء تصریح کرد: همچنین در مسیرهای شمال غرب، زنجان، میانه و مسیرهای شمال، بلیت قطار رجاء موجود است.

جعفری اظهار داشت: مسافران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی شرکت حمل و نقل ریلی رجاء http://www.raja.ir و سامانه ۱۵۳۹ مراجعه کنند.

    نظرات