تونل‌های شهری از پرداخت بهای برق مصرفی معاف می‌شوند

تونل‌های شهری از پرداخت بهای برق مصرفی معاف می‌شوند

http://www.bananews.irمعاون پارلمانی شورای عالی استان‌ها از پیگیری تصویب طرحی در مجلس خبر داد که طی آن، شهرداری‌ها از پرداخت هزینه‌های حق انشعاب و بهای برق مصرفی در تونل‌های شهری و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی معاف می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اسدالله راشدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح اصلاح ماده (۵۴) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت چند ماه پیش در شورای عالی استان‌ها تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

وی افزود: برابر این ماده قانونی وزارت راه از پرداخت هزینه حق انشعاب برق و بهای برق مصرفی برای روشنایی و تهویه تونل‌ها و چراغ‌های ویژه نقاط مه‌گیر، چراغ‌های چشمک‌زن در طول راه‌های کشور و همچنین مساجد بین‌راهی معاف هستند.

راشدی با اشاره به اینکه شورای عالی استان‌ها طرح پیشنهاد اصلاح این ماده را به مجلس ارسال کرده است، گفت: در صورت موافقت مجلس با این اصلاح، شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور نیز، همچون وزارت راه از پرداخت حق انشعاب برق و بهای برق مصرفی تجهیزات و وسایل عبور و مرور منصوبه در سطح شهرها و راه‌های کشور از قبیل چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، سیستم‌های نظارت تصویری، تابلوهای اطلاع‌رسانی، پل‌های مکانیزه عابر پیاده، ایستگاه‌های اتوبوس، روشنایی پارک‌ها و فضای سبز و نیز تهویه و روشنایی تونل‌ها و چراغ‌های ویژه نقاط مه‌گیر و همچنین مساجد بین‌راهی معاف خواهند شد.

    نظرات