دانشگاه آزاد زاهدان سه مقام اولی مسابقات سازه‌های ماکارونی را کسب کرد

دانشگاه آزاد زاهدان سه مقام اولی مسابقات سازه‌های ماکارونی را کسب کرد

http://www.bananews.irدانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در ششمین دوره مسابقات کشوری سازه‌های ماکارونی موفق به کسب سه مقام اول در این دوره از مسابقات شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، افشین طاهری دبیر انجمن علمی مهندسی عمران واحد زاهدان با اشاره به نحوه برگزاری ششمین دوره مسابقات سازه‌های ماکارونی گفت: دانشجویان گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان موفق به شکستن رکورد گرایش سنگین این دوره از مسابقات با تحمل بار۲۰۰ کیلوگرم شدند.

وی در ادامه با بیان نتایج کسب شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت: تیم کارکیا بریج واحد زاهدان در گرایش سازه بهینه با ضریب ۱۸۲٫۷۷ ، درگرایش سازه سنگین با بار تحملی ۲۰۰ کیلوگرم و در گرایش سازه سبک با وزن ۵۳٫۹ گرم موفق به کسب سه مقام اول این دوره از مسابقات شد.

افشین طاهری درباره نحوه گزینش سازه‌های برتر گفت: در گرایش سازه بهینه از نسبت بار تحمل شده توسط هر سازه به وزن سازه تحت بارگزاری، ضریبی بدست می‌آید که هرچه ضریب حاصل بزرگتر باشد سازه رتبه بالاتری کسب خواهد کرد.

وی ادامه داد: در گرایش سازه سبک در مرحله اول کلیه سازه‌هایی که بتوانند وزنه ۳ کیلوگرمی را به مدت سه دقیقه تحمل کنند پذیرفته شده و وارد مرحله دوم می‌شوند که در این مرحله دو سازه‌ای که وزن کمتری داشته باشند به عنوان سازه‌های برتر پذیرفته خواهند شد.

دبیر انجمن علمی مهندسی عمران واحد زاهدان درباره نحوه گزینش سازه سنگین افزود: در این گرایش سازه‌ای که بتواند بار بیشتری را تحمل کند به عنوان سازه برتر پذیرفته خواهد شد.

افشین طاهری درباره انتخاب سازه زیبا گفت: در گرایش سازه زیبا، از بین سازه‌های سنگین، سازه‌ای که ضمن رعایت کلیه اصول و ضوابط سازه های سنگین بتواند حداقل ۵ کیلوگرم بار تحمل کرده و زیبایی بیشتری نسبت به سایر سازه‌ها داشته باشد، با نظر داوران گرایش سازه زیبا سازه برگزیده خواهد بود.

این دوره از مسابقات در چهار گرایش سازه بهینه، سازه سنگین، سازه سبک و سازه زیبا با حضور ۳۲ تیم از دانشگاه های آزاد اسلامی، سراسری، پیام نور و غیر انتفاعی در شهرستان زاهدان برگزار شد.

    نظرات