برای احداث سد جغناب تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است

برای احداث سد جغناب تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است

http://www.bananews.irفرماندار کوثر گفت: تاکنون برای احداث سد جغناب افزون بر ۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا حسینی، در نشستی با روستاییان بخش مرکزی کوثر از تکمیل سد جغناب در این شهرستان خبر داد و افزود: این سد در سال آینده آماده افتتاح شده و با راه اندازی آن زمینه رفع بسیاری از مشکلات بخش اشتغال و رونق اقتصادی فراهم می‌شود.

وی گفت: تاکنون برای احداث این سد افزون بر ۱۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به این که توجه به ظرفیت کشاورزی این منطقه می‌تواند بهترین فرصت‌های شغلی را ایجاد کند، از مسوولان ذی‌ربط در این حوزه خواست برای تحقق تعهدات خود در زمینه اشتغال وارد عمل شوند.

فرماندار کوثر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی در این شهرستان بویژه در حوزه باغداری را غنی دانست و افزود: با ایجاد زیرساخت‌های لازم باید از استعدادهای بالقوه و نیروهای انسانی متخصص بهره گرفت.

وی به بازسازی کانال آب آور سد لیکوان با یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اشاره کرد و گفت: با تشکیل شرکت‌های تعاونی توسعه روستایی و دهیاران گام بلندی برای توسعه روستاها، فقرزدایی و استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های روستاها برداشته می‌شود.

 

وی افزود: احداث و راه اندازی سدهای معیشتی و زودبازده می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف کلان اقتصادی و کشاورزی یاری کند.

سد جغناب با حجم مخزن ۷۸۰ هزار متر مکعب با ۱۲ میلیارد ریال اعتبار و سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای خرید لوله و اتصالات احداث می‌شود و تکمیل آن حدود ۱۴۰ هکتار از اراضی بخش مرکزی کوثر را آبیاری خواهد کرد.

    نظرات