شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و ایمنی کشور تشکیل می شود

شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و ایمنی کشور تشکیل می شود

http://www.bananews.irبا تصویب هیات دولت و به منظور ساماندهی و مدیریت واحد حمل و نقل درون شهری و برون شهری، شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و ایمنی کشور تشکیل می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هیات وزیران بنا به پیشنهاد رئیس جمهور و به استناد اصول یکصد و بیست و هفتم و یکصد و سی و هشتم قانون اساسی تصویب کرد؛ به منظور اجرای ماده(۱) قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و یکپارچه سازی، ساماندهی و مدیریت واحد حمل و نقل درون شهری و برون شهری و هم افزایی اقدامات و پیشگیری از فعالیتهای موازی در وزارتخانه های مرتبط با حمل و نقل، با انتقال وظایف و مسئولیتهای شورای عالی هماهنگی ترابری کشور و کمیسیون ایمنی راه ها و شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و ایمنی کشور تشکیل می شود.

بر این اساس، شورای یاده شده متشکل از رئیس جمهور(رئیس) و وزیران راه و شهرسازی، کشور، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و فرمانده راهور نیروی انتظامی، رئیس شورای عالی استانها و پنج نفر از متخصصان و صاحبنظران کشور در امر حمل و نقل و ایمنی به انتخاب رئیس جمهور است.

دبیرخانه شورای عالی در نهاد ریاست جمهوری تشکیل می شود و دبیر آن با حکم رئیس جمهور منصوب می شود. وظایف و اختیارت هیات وزیران نیز در این زمینه به شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور تفویض می شود.

بر اساس این مصوبه، تصمیمات و مصوبات اکثریت اعضا یا وزیران عضو شورای عالی (حسب مورد) در حکم تصمیمات رئیس جمهور و هیات وزیران بوده و با رعایت ماده (۱۹) آیین نامه داخلی هیئت دولت قابل صدور است.

همچنین شورای هماهنگی حمل و نقل و ایمنی استان به ریاست استاندار و با حضور مدیران کل وزارتخانه ها و سازمان های عضو شورای عالی مستقر در استان و فرمانده انتظامی استان تشکیل می شود.

بر این اساس، وظایف و اختیارات شورای هماهنگی حمل و نقل و ایمنی استان و دبیرخانه آن بر اساس دستورالعملی است که به تصویب شورای عالی می رسد.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

    نظرات