ورود نخستین سری اتوبوس‌های هیبریدی سه کابین به پایتخت تا پایان سال

ورود نخستین سری اتوبوس‌های هیبریدی سه کابین به پایتخت تا پایان سال

http://www.bananews.irمعاون ترافیک شهردار تهران از ورود نخستین سری اتوبوس‌های هیبریدی و سه کابین تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیدجعفر تشکری هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه در ابتدای سال جاری قول ورود اتوبوس‌های سه کابین را به شهروندان تهرانی دادیم گفت: با توجه به اینکه در سال حمایت از تولید ملی، قصد داشتیم این اتوبوس‌ها بومی‌سازی شوند، خط تولید آنها با تمهیدات اندیشیده شده در کشور راه اندازی شد.

وی افزود: سری اول این اتوبوس‌ها به صورت CKD وارد ایران شده و در کارخانه تولید کننده در حال تکمیل مراحل ساخت است که امیدواریم در روزهای پایانی سال جاری و یا نهایتا اوایل روزهای سال ۹۲ وارد چرخه حمل و نقلی شود.

معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه سری اول این اتوبوس‌ها راست در هستند، گفت: بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم نخستین سری اتوبوس‌های سه کابین در خطوط دو یا هفت سامانه اتوبوس‌های تندرو بکارگیری شود.

وی با اشاره به اینکه این اتوبوس‌ها هیبریدی بوده و از آلایندگی بسیار پایینی برخوردارند به ایسنا گفت: برای نخستین بار با ورود این اتوبوس‌ها به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، اتوبوس‌های هیبریدی که دارای شاخص‌های زیست محیطی بالا و صرفه جویی قابل توجه انرژی بوده و یکی از مدرنترین اتوبوس‌های جهان به حساب می‌آیند وارد پایتخت خواهد شد.

معاون ترافیک شهردار تهران اظهار امیدواری کرد که در سال آینده تولید اتوبوس‌های هیبریدی و سه کابین در کشور با سرعت بیشتری انجام شود.

    نظرات