افزایش انگیزه ساخت مسکن مهر با ورود شرکت‌های خارجی

افزایش انگیزه ساخت مسکن مهر با ورود شرکت‌های خارجی

http://www.bananews.irمعاون وزیر راه و شهرسازی با مثبت ارزیابی کردن حضور شرکت‌های خارجی در ساخت و سازهای مسکن کشور، گفت: حضور این شرکت‌ها علیرغم ورود فناوری‌های نوین، باعث افزایش انگیزه شرکت‌های داخلی برای رقابت می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیدعلی لطفی‌زاده در حاشیه بازدید از شهر جدید پردیس با بیان این‌که در ساخت مسکن مهر، سرعت بسیار مهم است، اظهار کرد: ساخت و ساز مسکن و انبوه‌سازی در کشور از قدمت بالایی برخوردار است اما سرعت شرکت‌های داخلی چندان بالا نیست لذا با توجه به بالا بودن اهمیت سرعت در تحویل واحدهای مسکونی مهر، بعضی از شرکت‌های خارجی در این زمینه همکاری می‌کنند.

وی همکاری شرکت‌های خارجی در ساخت مسکن مهر باعث افزایش سرعت ساخت و ساز این پروژه‌ها و انتقال تکنولوژی می‌شود.

لطفی‌زاده با تاکید بر لزوم صنعتی شدن ساخت و سازها در کشور، گفت: ورود خارجی‌ها به بخش مسکن ایران باعث شد برای اولین بار به صنعتی‌سازی توجه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: چند سال گذشته حدود ۴۰ درصد از ساختمان‌های کشور با روش‌های صنعتی ساخته‌ شدند که امیدواریم در سال‌های آینده این روند ادامه یابد.

وی درباره چگونگی حضور شرکت‌های خارجی در مسکن مهر پردیس توضیح داد: در ساخت مسکن مهر شرکت‌هایی از اروپا و آسیا مشارکت داشته‌اند؛ در شهر پردیس شرکت‌ ترکیه‌ای کوزو فعال است که در حال حاضر وظیفه ساخت ۳۵ هزار واحد مسکونی را در قالب ساختمان‌های ۱۵ طبقه چهار واحدی بر عهده دارد.

لطفی‌زاده گفت: تاکنون شرکت‌ ترکیه‌ای کوزو روند کاری بسیار مطلوبی داشته که امیدواریم طبق برنامه، واحدهای در حال ساخت این شرکت تا زمستان سال ۹۲ آماده بهره‌برداری شود.

    نظرات