عایق‌بندی ساختمان‌ها از طریق نمای خارجی میسر شد

عایق‌بندی ساختمان‌ها از طریق نمای خارجی میسر شد

http://www.bananews.irمحققان در یک شرکت ساختمانی در تهران موفق به طراحی و ساخت صفحات پیش ساخته سبک با قابلیت نصب راحت بر نمای ساختمان شدند که به گفته آنها میزان اتلاف انرژی را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدصادق پارسا، مدیر بازرگانی شرکت سازنده این صفحات پیش ساخته سبک در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طبق مبحث ۱۹ ساختمان‌سازی صفحات پیش ساخته سبک در راستای صنعتی سازی و توسعه صنعت انبوه‌سازی ساختمان طراحی و تولید شده‌اند.

وی ادامه داد: این صفحات برخلاف عایق‌های ساختمانی دیگر که از درون کار می‌شوند بر روی نمای خارجی ساختمان کار می‌شوند که این موجب شده تا ۵۰ درصد مصرف انرژی کاهش یابد که بازده انرژی در کشور را افزایش می‌دهد. همچنین باعث مقاومت ساختمان و ایمنی آن در مواقع بحرانی چون زلزله و آتش سوزی است.

 

پارسا در خصوص ویژگی‌های این صفحات پیش ساخته خاطرنشان کرد: این صفحات عایق حرارتی و صوتی بالایی هستند. همچنین در برابر رطوبت‌ مقاوم هستند و برخلاف نمونه‌های دیگر آب را جذب نمی‌کنند و قارچ و کپک نمی‌زنند.

وی همچنین با بیان اینکه عایق‌های دیگر در مواقع آتش‌سوزی ظرف ۱۰ ثانیه آتش می‌گیرند تصریح کرد: این صفحات تا ۲۰ دقیقه در مقابل حرارت مقاومت کرده و در صورت افزایش دما این صفحات نمی‌سوزند و شعله‌ور نمی‌شوند بلکه ذوب می‌شوند.

پارسا در خصوص وجه تمایز این صفحات با نمونه‌های مشابه آن اظهار کرد: قیمت پایین، وزن کم که باعث سبک سازی ساختمان می‌شود و قابلیت طراحی و تولید صفحات به هر طرح و شکل و اندازه‌ از ویژگی‌های آنهاست.

به گفته وی برای ساخت این صفحات از خاک طبیعی استفاده شده و لایه‌هایی از ترکیب سیمان و ترکیب پلیمری و رنگ‌های طبیعی است.

پارسا در پایان گفت‌وگو تصریح کرد: این طرح همچنین با هدف اشتغال‌زایی برای ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر در زمینه‌های مختلف چون ساخت، تولید، فروش و نصب اجرا شده است.

    نظرات