قیمت مصالح ساختمانی ، عامل کندی در ساخت و ساز

قیمت مصالح ساختمانی ، عامل کندی در ساخت و ساز

http://www.bananews.ir/مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران موانع نوسازی بافت فرسوده را تشریح و عنوان کرد: رشد قیمت مصالح ساختمانی و هزینه‌های ساخت وساز در سال‌جاری روند نوسازی در بافت فرسوده را کند کرد.
علیرضا جعفری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: افزایش قیمت مصالح و هزینه‌های ساخت و ساز، رکود بازار مسکن و محقق نشدن وعده‌های دولت در خصوص پرداخت وام‌های کم بهره جهت نوسازی از موانع جدی نوسازی بافت‌های فرسوده در سال جاری بوده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جعفری در گفت‌وگو با سایت اطلاع‌رسانی رسمی شهرداری تهران (سما) با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص شفافیت فعالیت‌های این سازمان گفت: در این مدت تلاش شد همه اقدامات انجام شده در موضوعات مالی، شناسایی منابع، تدوین سندهای راهبردی و توسعه شهری، پروژه‌های اوراق مشارکت و همچنین موضوعات فنی و عمرانی ساماندهی، سازماندهی و شفاف سازی شود. جعفری تصریح کرد: با وجود همه محدودیت‌هایی که در سال جاری برای تامین سرمایه جهت نوسازی وجود داشت؛ شهرداری تهران موفق شد با نگاهی غیرانتفاعی و تاکید بر ضرورت افزایش خدمات در بافت‌های فرسوده و همچنین با ارائه تسهیلات تشویقی که در طرح تفصیلی جهت نوسازی در نظر گرفته شده است، بربیشتر این موانع غلبه کند. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که روح حاکم بر طرح تفصیلی حرکت به سمت شهرسازی استاندارد است، سیاست‌های طرح تفصیلی در بحث نوسازی بافت‌های فرسوده را بسیار کارآمد دانست.

    نظرات