در بحث مدیریت آب در کشور ضعیف هستیم

در بحث مدیریت آب در کشور ضعیف هستیم

http://www.bananews.irمعاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: ما در بحث مدیریت آب در کشور ضعیف هستیم و باید قوی‌تر از اینها عمل کنیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جواد کمالی در اولین همایش ملی مهندسی آب‌وفاضلاب کشور که به میزبانی شرکت آبفار استان کرمان برگزار شد، اظهار کرد: از هر مدیری در کرمان سوال می‌کنیم بزرگترین مشکلش چیست، مسئله آب را مطرح می‌کند در حالی که من قسم می‌خورم مشکل آب نداریم.

وی افزود: آنچه که برای ما مشکل‌ساز شده مصرف بی‌رویه آب و اسراف آن است.

کمالی با بیان اینکه در قرآن بارها بر اسراف نکردن تاکید شده است، گفت: اقتصاد ایران در شرایط سخت تحریم قرار گرفته که بهترین راه برای توسعه پایدار اقتصادی، عمل به همین دستورات قرآن و اسراف نکردن است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان افزود: ۶۵ درصد آبی که دراختیار هست در استان کرمان که منطقه‌ای کویری وگرم و خشک با خشکسالی ۱۴ ساله اسراف می‌شود؛ اگر همین را صرفه‌جویی کنیم تمام مشکلات صنعت، کشاورزی و شرب استان حل می‌شود.

وی تصریح کرد: شاید خود ما هم داریم رویایی حرف می‌زنیم؛ گفتن این حرفها ساده است و حل آن را نمی‌دانم چگونه خواهد بود اما اگر فکری برای آن بشود خیلی خوب است.

کمالی گفت: عده‌ای از برخی از قوانین و محدودیت‌ها انتقاد می‌کنند اما من این سوال را دارم که از وضع موجود ما چقدر توانسته‌ایم بهره ببریم.

وی تاکید کرد: نتایج این همایش‌ها و برنامه‌های علمی باید به مجلس برده و قانون شود اگر این اتفاق نیفتد مشکل حل نخواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با بیان اینکه در مدیریت آب در کشور مشکل داریم، اظهار کرد: باید رابطه بهتری بین اساتید دانشگاه ومدیران اجرایی برقرار شود.

    نظرات