صلح موقت بر سر « شهرری»

صلح موقت بر سر « شهرری»

http://www.bananews.ir/استانداری تهران به صلح موقت با شورای شهر برسر ماجرای جدایی ری از تهران رضایت داد.
شورای شهر و استانداری تهران که از ابتدای سال مساله جدایی ری از تهران را به چالش جدی خود بدل کرده بودند پس از صدور حکم موقت دیوان عدالت اداری برای لغو طرح جدایی ری از تهران، تصمیم بر مسکوت گذاشتن موضوع جدایی تا زمان انتخابات شورای شهر جدید و تصویب قانون از سوی مجلس گرفته اند؛ هر چند که به گفته استاندار تهران تفاهمی در کار نیست و مذاکرات همچنان ادامه دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرتضی طلایی عضو شورای شهر و یکی از شاکیان پرونده جدایی ری به دیوان عدالت اداری با رد مختومه شدن پرونده جدایی ری به خبرگزاری مهر اظهار کرد: بنا شده فعلا بر شکایت پافشاری نکنیم و استانداری هم اقدامی برای جدایی ری از تهران و انتصاب شهردار انجام ندهد، اما اگر استانداری بخواهد دوباره بر مواضع خود پافشاری کند، قطعا دوباره موضوع شکایت مطرح شده و پرونده به جریان می افتد.
تفاهم قطعی نیست
با این وجود مرتضی تمدن استاندار تهران مسکوت ماندن پرونده را مبنی بر تفاهم قطعی ندانست و از ادامه مذاکرات برای جدایی ری خبر داد.
او تاکید کرد: دیوان عدالت اداری صدور رای در خصوص جدایی ری از تهران را متوقف کرد تا طرفین( شورای شهر و استانداری تهران) به تفاهم برسند.
تمدن در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد رای دیوان عدالت اداری مبنی بر عدم جدایی ری از تهران اظهار کرد: رسیدگی به پرونده جدایی ری از تهران هنوز به رای قطعی منجر نشده است و هنوز با شورای شهر تهران به تفاهم قطعی نرسیده‌ایم و مذاکرات همچنان ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم آنچه را که صراحت قانون و متضمن حقوق مردم است را به سرانجام برسانیم.
تا زمان تصویب قانون صبر می‌کنیم
محمدجعفر منتظری رییس دیوان عدالت اداری نیز با اشاره به برقراری سازش بین استانداری و شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت برخی از اعضای شورای شهر از استانداری تهران، به ایسنا گفت: در این پرونده بین استانداری تهران و شورای شهر صلح و سازش و تفاهم برقرار شده است و قرار بر این است تا زمانی که قانون تصویب می‌شود یا انتخابات شورا انجام می‌گیرد پرونده فعلا متوقف باشد.

 

    نظرات