نظارت بر بازار مسکن باید افزایش یابد

نظارت بر بازار مسکن باید افزایش یابد

http://www.bananews.ir/یک عضو کمیسیون عمران مجلس می گوید، باید نظارت ها بر بازار مسکن افزایش یابد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد ابراهیم محبی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح وضعیت فعلی بازار مسکن و افزایش قیمت‌ها، گفت: آنچه مسلم است قیمت‌ها در بازار کنترل نمی‌شود که این عدم مدیریت باعث شده بازار خانه و مسکن هم تحت تاثیر قرار گیرد.

وی با اشاره به خواست نمایندگان مجلس و مردم از دولت برای افزابش نظارت ها بر بازار مسکن، ادامه داد: البته مجلس نیز به عنوان قوه قانون گذار باید نقش خود در کنترل قیمت ها به درستی ایفا کند.

به گفته نماینده سنقر و کلیایی، مجلس تا کنون طرح‌ها و پیشنهاداتی را ارئه داده، اما لازم است نظارت ها با همکاری دولت و مجلس بیشتر شود.

محبی اظهار داشت: اگر چه قیمت مسکن تا حدودی تحت تاثیر شرایط زمانی، تغییر فصل ها، بازار پایان سال و ... است، اما نمی‌توان عوامل دیگر را بی‌تاثیر دانست.

جو روانی موجود در بازار، وجود واسطه ها و ... از جمله دیگر عواملی است که باعث افزایش قیمت‌های اخیر بازار مسکن شده و وی به آن ها اشاره کرد.

نمانیده سنقر و کلیایی با تاکید بر وجود سرمایه های سرگردان و نبود فرمول های اقتصادی درست، خاطرنشان کرد: نقدینگی‌های موجود در جامعه باید به شیوه‌ای صحیح و در جای مناسب صرف شوند تا از تورم هم جلوگیری شود .

محبی افزود: این نقدینگی‌ها هر بار یکی از بازارها را تحت تاثیر قرار می دهد از جمله بازار سکه و ارز، مسکن و ... .

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، تصریح کرد: اگر چه بازار مسکن تا حدودی غیر قابل پیش بینی است، اما نباید این بازار را رها شده دانست و معتقدم با ارائه راهکارهایی می توان آن را کنترل کرد.

وی یادآوری کرد: عده ای خاص هم در این بین دوست دارند بازار مسکن بدون نظارت و رهاشده باقی بماند.

نماینده سنقر و کلیایی معتقد است مسکن مهر یکی از نقاط مثبت دولت نهم و دهم بود که علی رغم تمام مشکلات سر راه آن توانست ادامه پیدا کند.

محبی افزود: اگر مسکن مهر اجرا نمی‌شد معلوم نبود چه اتفاقی برای بازار مسکن رخ می‌داد.

    نظرات