امیدواری یاتا نسبت به رشد بازار ترابری هوایی

امیدواری یاتا نسبت به رشد بازار ترابری هوایی

http://www.bananews.irمدیر عامل انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) از وجود نشانه‌های دلگرم کننده از احیای بازار ترابری هوایی جهانی خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، تونی تایلر با این همه تاکید کرد که خوش بینی کامل نسبت به رشد این بازار هنوز زود است.

بر اساس گزارش یاتا، ترافیک حمل و نقل هوایی جهانی ۴٫۵ درصد در ژانویه نسبت به سال گذشته افزایش داشت اما همچنان کمتر از سطح مشاهده شده در دو سال قبل است.

به گفته مدیرعامل یاتا، ترافیک حمل و نقل هوایی از دسامبر که ۰٫۵ درصد کاهش داشت، بهبود یافته اما حجم کالاهای حمل شده همچنان پایین‌تر از میزان گزارش شده در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ است و ضعف در احیای اقتصادی جهانی را نشان می‌دهد.

خاورمیانه در ژانویه سریع‌ترین نرخ رشد را در میان مناطق جهان داشت و ترافیک حمل و نقل هوایی در این منطقه با افزوده شدن ظرفیت‌ها و مسیرهای جدید، ۱۶٫۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرد.

شرکت‌های هواپیمایی منطقه آسیا اقیانوسیه که حدود ۴۰ درصد از بار هوایی جهانی را حمل می‌کنند نیز به دلیل افزایش تقاضا برای کالاها در کره جنوبی و کشورهای دیگر، شاهد افزایش حجم بار در ژانویه بودند.

به گزارش رویترز، تقاضا برای بارهای هوایی در سراسر جهان به دلیل کاهش میزان تجارت، ۱٫۵ درصد در سال میلادی گذشته کاهش داشت.

    نظرات