نوسازی ۳۰ درصد از بافت‌های فرسوده شهری در کشور

نوسازی ۳۰ درصد از بافت‌های فرسوده شهری در کشور

http://www.bananews.irمعاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی بیش از ۳۰ درصد از بافت فرسوده شهری با سرمایه مالکان و بخش خصوصی انجام می‌گیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، مجید کیان‌پور با اشاره به هدف‌گذاری سال‌جاری کشور در زمینه نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده، یادآور شد: در سال‌جاری برای نوسازی و بهسازی ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده است.

وی با اشاره به آمار نوسازی ۱۱ ماهه سال ۹۱ تصریح کرد: در ۱۱ ماهه امسال حدود ۱۰۲ هزار واحد مسکونی آماده افتتاح و بهره‌برداری است که امیدواریم تا پایان سال، مابقی این طرح‌ها نیز به افتتاح برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمار نوسازی بافت فرسوده تا پایان شهریور سال آینده افزود: از ۲۰۰ هزار واحد نوسازی شده، سهم سال گذشته تعداد ۴۲ هزار واحد و سهم امسال تعداد ۲۰ هزار واحد مسکونی است که تا پایان شهریور ۹۲ تعداد ۳۸ هزار واحد مسکونی نیز هدف‌گذاری شده است.

 این مقام مسئول با اشاره به راهکار قانونی برای صدور سند املاک فاقد سند، اظهار کرد: ماده ۹ قانون حمایت از احیا و بازسانی بافت‌های ناکارآمد شهری برای حل مشکل صدور سند املاک فاقد سند و مجهول، املاک حیاتی متشکل از نماینده قوه قضائیه، نماینده اداره راه و شهرسازی و رییس اداره ثبت‌اسناد و املاک شهر مربوطه پیش‎بینی کرده است که رأی این هیأت در صورت عدم اعتراف، قطعی و لازم‌الاجرا است. این تسهیلات به تعداد ۷۵ هزار واحد اعطا شد و برای سال ۹۱ پیش‎بینی می‌کنیم این رقم به تعداد ۸۵ هزار واحد مسکونی افزایش یابد و صرفاً در نوسازی ۷۰ درصد مردم از تسهیلات استفاده می‌کنند.

    نظرات