فعالیت های مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی در سال ۱۳۹۱

فعالیت های مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی در سال ۱۳۹۱

http://www.bananews.irرییس مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی نهایی شدن آیین‌نامه ۲۸۰۰ مرکز، تکمیل سیستم‌های قبلی، تدوین ضوابط و استانداردهای اجرای سیستم‌های صنعتی ساختمان این مرکز را به عنوان مهم‌ترین فعالیت‌های امسال بیان کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمود فاطمی‌عقدا در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به شکل‌گیری بخش‌های جدید در حوزه حمل و نقل اظهار کرد: با ادغام مراکز راه و مسکن، تحقیقات و فعالیت‌های مرکز تحقیقات در این دو بخش گسترده تر شده است.

وی افزود: اجرای مقررات ملی ساختمان، ‌رعایت استانداردها و افزایش سطح کیفیت و ادغام صنعت ساختمان کشور از جمله مواردی است که در سال جاری انجام شده است. همچنین در حوزه صنعتی‌سازی نیز شاهد تکمیل سیستم‌های قبلی، تدوین ضوابط و استانداردهای اجرای سیستم‌های صنعتی ساختمان بودیم.

فاطمی‌عقدا با اشاره به نهایی کردن آیین‌نامه ۲۸۰۰ مرکز و تفاوت آن نسبت به سال گذشته، عنوان کرد: ارائه روش جدید برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها با اخذ تست‌های مربوطه به نتیجه رسید و اقدامات امسال مرکز در راستای نیازهای کشور و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی به خوبی انجام شد.

رییس مرکز تحقیقات راه، ‌مسکن و شهرسازی درباره تامین اعتبارات سال آینده این مرکز، گفت: اعتبار امسال نسبت به سال گذشته افزایشی نداشت اما توانستیم با تکیه بر توان فنی خود و ورود به صنعت ساختمان و راه و ارائه خدماتی مهندسی مورد نیاز، بخش عظیمی از هزینه‌ها را تامین کنیم.

وی تاکید کرد: به طور کلی سیاست بودجه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در راستای عدم تکیه بر بودجه جاری کشور است چراکه صنعت ساختمان یکی از بزرگترین صنایع مالی کشور محسوب می‌شود و اگر این مرکز نتواند بودجه‌های خود را را از محل راه و مسکن تامین کند، به نظر می‌رسد هیچ ارتباطی با صنعت ساختمان نداشته است.

فاطمی‌عقدا عملکرد این مرکز را با تکیه بر توان فنی خود موثر بیان و اظهار کرد: راه و مسکن به دلیل ارتباط با یکدیگر باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

    نظرات