افتتاح ۱۵۰ کیلومتر از آزادراه حرم تا حرم در خرداد ۹۲

افتتاح ۱۵۰ کیلومتر از آزادراه حرم تا حرم در خرداد ۹۲

http://www.bananews.irمدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پایان ساخت ۱۵۰ کیلومتر از آزادراه حرم تا حرم در خرداد ۹۲ خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد صادقی - معاون وزیر راه و شهرسازی - در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون عملیات ساخت ۵۵ درصد از ۱۵۰ کیلومتر آزادراه قم- خراسن رضوی (حرم تا حرم) انجام شده است.

وی گفت: برآورد هزینه این بخش از پروژه حرم تا حرم ۳۰۰ میلیارد تومان بود که در حال حاضر چهار - پنج اکیپ راه‌سازی به صورت جدی در این پروژه فعالیت می‌کنند.

آزادراه حرم تا حرم به عنوان بزرگترین پروژه تاریخ کشور نامیده شده است چراکه این طول این پروژه ۱۰۰۰ کیلومتر بوده و استان‌های قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی را به یکدیگر پیوند می‌دهد و دو کلان‌شهر مذهبی مشهد و قم، نقاط شروع و پایان این آزادراه هستند.

در طول مسیر ۱۰۰۰ کیلومتری آزادراه حرم تا حرم، سبزوار یکی از شهرهای اصلی مسیر بوده که در محدوده‌ی حریم شهری از یک ورودی و خروجی مناسب برخوردار است.

قرار است آزادراه حرم تا حرم از زمین‌های حد فاصل شهر سبزوار تا شهرک توحید عبور کند و پارک شهدای گمنام، فرهنگسرای بزرگ امام رضا(ع) دو جاذبه مهم گردشگری شهر سبزوار در مجاورت این آزادراه قرار می‌گیرند.

این آزاد‌راه یکی از ۴۲ طرح مهر ماندگار شرکت ساخت و توسعه‌ی زیربناهای حمل‌ونقل کشور است که از محل اعتبارات طرح مهر ماندگار اجرا می‌شود.

    نظرات