خارج‌سازی مغروقه پرتوان از مسیر تردد شناورهای مسافری قشم – بندرعباس

خارج‌سازی مغروقه پرتوان از مسیر تردد شناورهای مسافری قشم – بندرعباس

http://www.bananews.irعملیات خارج‌سازی یدک‌کش ۳۰۰۰ اسب بخار پرتوان که حدود دو سال قبل در مسیر مسافری قشم – بندر عباس غرق شده بود، انجام و در حال حاضر قسمت اول مغروقه از آب خارج شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالکریم رزازان - مدیر کل تامین و نگهداری تجهیزات بنادر - اظهار کرد: مغروقه مذکور با مشخصات وزن ۶۲۰ تن، طول ۵۰ متر، عرض ۱۱ متر و ارتفاع ۴٫۵ متر به دلیل غرق شدن در مسیر مسافری قشم – بندر عباس مشکلاتی را برای تردد ایمن شناورها به وجود آورده بود که با توجه به اقدامات انجام شده از سوی سازمان بنادر، خارج‌سازی بخش دوم آن نیز ظرف دو روز آینده انجام خواهد شد.

به گفته وی با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و افزایش مسافرت‌های دریایی، مسیر مسافرت دریایی مذکور پاکسازی شده و مسافران منطقه می‌توانند با آسودگی خاطر در این مسیر تردد کنند.

رزازان افزود: عملیات خارج‌سازی مغروقه توسط بخش خصوصی داخلی و با روش برش با زنجیر توسط شناور جرثقیل‌دار هزار تنی انجام شده است.

مدیر کل تامین و نگهداری تجهیزات بنادر یاد آور شد: هزینه خارج‌سازی این شناور ۱۰ میلیارد ریال بوده و عملیات خارج‌سازی نیز در مدت ۳۰ روز کاری طول کشیده است.

    نظرات