عملیات ۱۴ ساعته برف‌روبی در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره)

عملیات ۱۴ ساعته برف‌روبی در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره)

http://www.bananews.ir/مدیر کل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: با تلاش واحدهای مستقر در فرودگاه، ۶۰۰ هزار مترمربع از سطوح پروازی این فرودگاه در مدت ۱۴ ساعت توسط عوامل برف‌روبی پاکسازی شد.

به‌گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرتضی دهقان - مدیر کل این فرودگاه - ضمن اعلام این خبر گفت: علیرغم بارش برف سنگین، حدود ۶۰ پرواز در این فرودگاه با کمال آرامش و آسایش نشست و برخاست کنند.

دهقان گفت: عملیات برف‌روبی سطوح پروازی از ساعت یک بامداد تا ۱۴ بعدازظهر پنج‌شنبه ۱۷ اسفند برای پنج بار توسط عوامل برف‌روبی انجام شد.

وی افزود: علاوه بر سطوح پروازی، ۱۱۰ کیلومتر از جاده‌های دسترسی به فرودگاه نیز از برف پاکسازی شد تا مسافران برای ورود و خروج به فرودگاه با مشکل مواجه نشوند.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با اشاره به لزوم رعایت استانداردهای بین‌المللی در عملیات فرودگاهی و هواپیمایی گفت: فرودگاه دارای دستورالعمل عملیات زمستانی است که در آن نحوه جلوگیری از یخ‌زدگی و جمع‌آوری برف از سطوح پروازی تشریح شده است.

دهقان با اشاره به فراهم کردن امکانات لازم برای یخ‌زدایی و جلوگیری از یخ‌زدگی بدنه هواپیما در فرودگاه گفت: عملیات مذکور بر روی تمامی هواپیماهای خروجی توسط شرکت‌های هندلینگ انجام شد.

 

وی با اشاره به آمادگی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در شرایط اضطراری به‌ویژه برف، افزود: طی این مدت دو پرواز داخلی و دو پرواز خارجی که نتوانستند در فرودگاه مربوطه به زمین بنشینند را نیز پذیرش و مسافران با کمال آسودگی به مقاصد خود رهسپار شدند.

مدیران شرکت‌های هواپیمایی نیز از اقدامات صورت گرفته در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) در جهت پاکسازی سطوح پروازی و نشست و برخاست به‌موقع پروازها تقدیر کردند.

    نظرات