زمینه پرواز حجاج از فرودگاه پارس‌آباد فراهم می‌شود

زمینه پرواز حجاج از فرودگاه پارس‌آباد فراهم می‌شود

http://www.bananews.ir/استاندار اردبیل گفت: با تعریض و روکش آسفالت و توسعه باند فرودگاه پارس‌آباد زمینه برای پرواز مستقیم حجاج این شهرستان و مناطق مجاور از این فرودگاه فراهم می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اکبر نیکزاد در مراسم شروع عملیات اجرایی تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد، اظهار کرد: با اتمام پروژه‌های تعریض، درزگیری روکش آسفالت باند، علاوه بر برقراری روزانه پرواز تهران - پارس آباد و برعکس، پرواز مشهد- پارس‌آباد و پارس آباد - عتبات عالیات نیز انجام خواهد شد.

وی گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها و استاندارد‌سازی این فرودگاه، نشست و برخاست هواپیمای فوکر ۱۰۰ و بدنه متوسط در فرودگاه پارس‌آباد ممکن می‌شود.

نیکزاد افزود: عملیات درزگیری، مرمت و روکش آسفالت این فرودگاه با ۱۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در دهه فجر امسال آغاز شده است.

 

استاندار اردبیل با بیان اینکه برای اجرای پروژه تعریض باند ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی تخصیص یافته است، گفت: این طرح توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا می‌شود و تلاش می‌کنیم از محل اعتبارات استانی نیز برای تعریض باند مبالغی در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح، باند فرودگاه پارس‌آباد ۱۵ متر تعریض می‌شود.

نیکزاد افزود: با گسترش فرودگاه پارس‌آباد امکان صادرات محصولات باغی و زراعی این شهرستان به کشورهای همسایه فراهم شده است.

حجت الاسلام حبیب برومند - نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: توسعه و گسترش فرودگاه پارس‌آباد که قدیمی‌ترین فرودگاه استان اردبیل است، خواسته‌ی مهم مردم دشت مغان است.

وی افزود: تحول و پیشرفت این مناطق تا حدود زیادی به فعالیت و توسعه این فرودگاه وابسته است لذا انتظار می‌رود با همت مضاعفی طرح‌های توسعه‌ای در این فرودگاه اجرا شود.

    نظرات