رییس شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور منصوب شد

رییس شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور منصوب شد

http://www.bananews.ir/مهدی موذن به ریاست شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور منصوب شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اعضای شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور در جلسه امروز (شنبه) مهدی موذن را به ریاست شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان انتخاب کردند.

در این جلسه پس از اعلام استعفای محمدحسین ساختمانی ریاست پیشین شورای مرکزی، دلایل آن از سوی ایشان مواردی چون عدم همکاری وزارت راه و شهرسازی در خصوص تبیین جایگاه کاردان‌های فنی در روند ساخت‌وساز کشور، عدم حمایت‌های مالی و معنوی وزارت مذکور و عدم تمکین سازمان‌های ذیربط به قوانین و آیین‌نامه‌های موجود جهت به‌کارگیری کاردان‌های فنی در حوزه ساخت‌وساز عنوان شد و با موافقت اعضای شورای مرکزی با این استعفا، مهدی موذن با کسب اکثریت آرا به ریاست شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور منصوب شد.

سازمان نظام کاردانی ساختمان در سال ۱۳۸۱، براساس قانون نظام مهندسی مصوب سال ۷۹ مجلس شورای اسلامی و مصوبه هیات محترم وزیران مورخ ۱۳۷۹٫۷٫۹ و مصوبه‌ی کمیسیون ماده ۱۳۸ قانون اساسی، شروع به کار کرد و پس از گذشت ۱۱ سال هنوز درخصوص به‌کارگیری اعضای خود در پروژه‌های ساختمانی، با مشکل روبه‌رو است.

امروزه مدیران و کارشناسان براین باورند که کارگاه‌های ساختمان از خلاء نیروی انسانی دارای صلاحیت متاثر بوده و همین مساله زمینه‌ی کاهش کیفیت ساخت‌وساز را فراهم آورده است.

کاردان‌های فنی، معماران تجربی که حضور آن‌ها در پروژه‌های ساختمانی می‌تواند خلاء مذکور را پوشش دهد در سازمان نظام کاردانی ساختمان حضور دارند.

    نظرات