تذکر مکرر شورای شهر به شهرداری برای ارائه ضوابط بلندمرتبه‌سازی

تذکر مکرر شورای شهر به شهرداری برای ارائه ضوابط بلندمرتبه‌سازی

http://www.bananews.ir/رییس شورای شهر تهران با انتقاد از عدم ارائه ضوابط بلندمرتبه‌سازی به کمیسیون ماده ۵ از سوی شهرداری تهران، گفت: شورا چندین بار در این باره به شهرداری تذکر داده و درخواست کرده که این ضوابط را زودتر ارائه کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی چمران در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان اینکه پیش‌نویس ضوابط بلندمرتبه‌سازی در پایتخت پیش از این توسط شهرداری تهران تدوین و به کمیسیون ماده ۵ ارائه شده بود، گفت: قرار بود که نقطه نظر اعضای کمیسیون در این باره اخذ شود تا نسخه نهایی ضوابط بلندمرتبه‌سازی بر این اساس تدوین و گردآوری شود.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه هم‌اکنون مجوز تک‌تک ساخت‌ و سازهای بلندمرتبه به صورت موردی در کمیسیون ماده ۵ بررسی می‌شود، تاکید کرد: شورای شهر تهران به هیچ وجه موافق بلندمرتبه‌سازی بی‌ضابطه نیست و در کمیسیون هم تلاش می‌کنیم که در حد تراکم غالب هر منطقه با بلندمرتبه‌سازی موافقت کنیم.

به گفته چمران، برابر ضوابط طرح تفصیلی شهر تهران، ساختمان‌های ۱۲ طبقه و بیشتر، بلندمرتبه محسوب می‌شوند و مجوز آنها باید تا زمان تصویب و ابلاغ ضوابط جدید بلندمرتبه‌سازی در کمیسیون ماده ۵ بررسی شود.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که ابلاغ این ضوابط به عمر چند ماهه باقی مانده از این دوره‌ شوراها برسد.

    نظرات