مدیریت پسماند‌ها از طرح‌های در دستور کار سال آینده‌ی شهردار بروجن

مدیریت پسماند‌ها از طرح‌های در دستور کار سال آینده‌ی شهردار بروجن

http://www.bananews.ir/شهردار بروجن گفت: اجرای طرح ترافیکی و پسماند بزرگترین طرح‌های در دستور کار سال آینده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) «حمید شفیع‌زاده» در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: شهر بروجن دومین شهر استان با وسعتی حدود ۱۷٫۲ کیلومترمربع، جمعیتی حدود ۵۵ هزار نفر را در خود جا داده و تاریخ تاسیس بلدیه در بروجن به سال ۱۳۱۲ با مدیریت آقای صبور باز می‌گردد.

وی با بیان این‌که بروجن، چهارراه ارتباطی استان‌های اصفهان، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد محسوب می‌شود و در مسیر جاده‌ی ترافیکی ترانزیت قرار گرفته است که در شبانه‌روز حدود ۳۰ هزار خودرو از این شهر عبور می‌کنند، افزود: با فرارسیدن ایام نوروز و افزایش عبور و مرور مسافران نوروزی از این شهر باید با برنامه‌ریزی مدون و پایدار در جذب گردشگر تلاش کرد.

 

شفیع‌زاده ادامه داد: ستاد نوروزی بروجن، پنج کمیته تشکیل داده که از چند روز پیش کمیته‌ی عمرانی با رنگ‌آمیزی و شست‌وشوی جداول و میادین، راه‌اندازی مهمانسرای شهرداری، تجهیز پنج پارک به لحاظ چادر، سرویس بهداشتی و نمازخانه برای اسکان مسافران مقدمه‌ی میزبانی از مسافران نوروزی را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اعتبار امسال که حدود ۸ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: حدود ۳ میلیارد تومان هزینه‌ی عمران شهر بروجن شامل تکمیل و طراحی میدان جهاد و ثبت رکورد در اجرای پروژه، تکمیل میدان نبوت، انتقال بازارچه از بافت فرسوده به جاده‌ی لردگان، احداث باند دوم آرامستان بهشت فاطمه در ظرف کمتر از سه ماه، بهسازی بلوار ساحلی مصلی، بهسازی پایانه‌ی مسافربری شهری شده است.

شفیع‌زاده طرح ترافیکی و پسماند را بزرگترین طرح‌های در دستور کار سال ۹۲ اعلام کرد که هم‌اکنون مصوب شده و در دست اجراست.

وی با بیان این‌که منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری «سیاسرد» به لحاظ قرار گرفتن در منطقه‌ای معتدل و بهره‌مندی از درختان چنار چند ساله، چشمه‌سارهای جوشان و باغ‌های زیبا آب و هوایی مطبوع دارد، تصریح کرد: شهرداری بروجن به لحاظ استقبال مسافران و گردشگران، توسعه‌ی این منطقه را به عنوان یک برنامه بلند مدت دنبال می‌کند و با ایجاد سرویس بهداشتی مناسب، آسفالت جاده و میدان آن، سنگ‌کاری و کف‌سازی محوطه، حفر چاه و تکمیل آب این منطقه قصد دارد آن را به منطقه رفاهی گردشگری تبدیل کند.

شفیع‌زاده از انجام پروژه‌ی روشنایی سیاسرد به طول ۲۵۰۰ متر و ساخت یک رستوران به مساحت بیش از ۲۰۰۰ مترمربع در سیاسرد بروجن در سال ۹۲ خبر داد.

    نظرات