قول شهردار تهران برای حذف تراکم اضافی در بافت‌های ناپایدار

قول شهردار تهران برای حذف تراکم اضافی در بافت‌های ناپایدار

http://www.bananews.ir/رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران اعلام کرد: شهردار تهران قول داده که امتیاز تراکم تشویقی و اضافی به بافت‌های ناپایدار را هر چه زودتر حذف کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمزه شکیب در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه برخی از موارد و بندهای طرح‌ تفصیلی شهر تهران بدون هماهنگی با شورای شهر، به این طرح اضافه شد، گفت: به عنوان مثال شاخص‌هایی برای بافت ناپایدار تعریف شده که بیش از ۶۰ درصد ساختمان‌های تهران را دربر می‌گیرد. این بافت‌ها از یک طبقه تراکم اضافی در شرایط ساخت و ساز برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه کمیسیون عمران طرحی برای لغو این امتیاز با امضای اکثریت شورای شهر تدوین کرده بود، افزود: با این وجود شهردار تهران قول داد که این موضوع را اصلاح کند و نیازی به ارائه طرح از سوی شورای شهر نیست.

شکیب تاکید کرد: شهرداری باید بر اساس قولی که داده هر چه زودتر این امتیاز را حذف کند، چرا که اعطای یک طبقه تراکم اضافی به بافت‌های ناپایدار عملا ارتفاع ساختمان‌ها در محلات مختلف پایتخت را برخلاف ضوابط شهرسازی، افزایش می‌دهد و مشکلاتی برای شهر به دنبال دارد که تا سال‌ها گریبان‌گیر شهروندان خواهد بود.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران تاکید کرد: در صورتی که شهرداری طبق وعده خود، این امتیاز را حذف نکند، شورای شهر طرح خود را برای اصلاح این بخش از طرح تفصیلی تصویب خواهد کرد.

    نظرات