خانه‌های فرسوده تا کی مهلت نو شدن دارند؟

خانه‌های فرسوده تا کی مهلت نو شدن دارند؟

http://www.bananews.irمعاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا ۱۰ سال آینده باید بافت‌های فرسوده شهری نوسازی شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید کیان پور - مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران - در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه استان مازندران در نوسازی بافت‌های فرسوده شهری پیشرو است، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۴ تاکنون بیش از ۲۱ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری مازندران از تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای نوسازی استفاده کرده‌اند.

به گفته وی طی هشت سال گذشته بیش از ۳۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای نوسازی واحدهای فرسوده پرداخت شده است.

کیان‌پور گفت: بیش از ۶۲۰۰ واحد با اعتبار ۱۲۴۰ میلیارد ریال در بافت‌های فرسوده شهری استان مازندران از تسهیلات مسکن مهر خودمالکی نیز بهره‌مند شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تهیه برنامه توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی را از راهبردهای شرکت عمران و بهسازی شهری ایران عنوان و اظهار کرد: اعتباری بالغ بر ۴٫۳ میلیارد ریال برای تهیه برنامه و طرح توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی شهرهای ساری، آمل، بابل، قائم‌شهر و نکاء اختصاص یافته است.

وی افزود: طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری نیز در این استان با اعتباری بالغ بر شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از اعتبارات شرکت مادر تخصصی و سه میلیارد ریال از اعتبار شهرداری‌ها برای شهرهای ساری، آمل، بابل، قائم‌شهر، نوشهر، تنکابن و بابلسر تهیه شده است.

 

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران اعلام کرد: تاکنون از ۲۳ پایان‌نامه تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با موضوعات مرتبط با شهرسازی، معماری، اقتصادی، اجتماعی در بافت‌های فرسوده شهری حمایت شده است. همچنین چهار طرح پژوهشی و یک ترجمه کتاب در مازندران به اتمام رسیده است.

کیان‌پور یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته در استان مازندران را بازسازی عمارت تاریخی فاضلی ساری عنوان کرد و افزود: بازسازی بناهای قدیمی در محدوده بافت‌های فرسوده شهری از برنامه‌های شرکت مادر تخصصی بوده که با بیش از ۵٫۷ میلیارد ریال اعتبار، عمارت فاضلی ساری در استان مازندران بهسازی و نوسازی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در مازندران بیش از ۳۶ میلیارد ریال اعتبار صرف تملک املاک برای آزادسازی معابر واقع در محدوده محلات بافت فرسوده شهری شده است تا اقدامات نوسازی با سرعت بیشتری انجام شود.

    نظرات