روند رو به رشد نوسازی بافت فرسوده در زنجان

روند رو به رشد نوسازی بافت فرسوده در زنجان

http://www.bananews.ir/معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: با اعمال مشوق‌های تشویقی، نوسازی بافت فرسوده، روند خوبی دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) «علی‌اکبر کریمی» در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: فرآیند نوسازی بافت فرسوده در شهرهای ابهر، قیدار و خرم‌دره با اعطای تسهیلات بانکی مناسب و ارزان‌قیمت و تخفیف‌های زیاد در عوارض پروانه‎های ساختمانی توسط شهرداری و سایر سیاست‌های تشویقی، روند خوبی داشته است.

وی با اشاره به آمار اخذ تسهیلات برای نوسازی بافت فرسوده، ادامه داد: طی سال‌های ۸۹ تا ۹۱ بیش از ۳۳۰۰ واحد واقع در بافت فرسوده از تسهیلات بانکی استفاده کردند و برای سال آینده هم ۳۰۰۰ واحد سهمیه تعیین شده است که متقاضیان از این تسهیلات بهره‎‌مند شوند.

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به وضعیت سکونت‎گاه‎های غیررسمی در استان، یادآور شد: بر اساس آخرین مطالعات انجام شده در شهر زنجان بیش از ۲۳۵ هکتار سکونت‌گاه غیررسمی در ۷ مساحت شهر زنجان و سه منطقه‌ی اسلام‌آباد، بی‌سیم و فدائیان وجود دارد که پروژه‎هایی برای بهبود زندگی در این مناطق و ارتقای سطح خدمت‎رسانی در سکونت‎گاه‎های غیررسمی وجود دارد که در دست پیگیری است.

کریمی با اشاره به بافت فرسوده شهر هیدج، خاطرنشان کرد: مقر شد که مطالعات طرح نوسازی مراکز شهرستان‌ها و شهرهای بالای ۱۲ هزار نفر جمعیت (هیدج و صائین‌قلعه) انجام و طرح آن تهیه شود.

    نظرات