نمودار مصرف گاز صعودی شد

نمودار مصرف گاز صعودی شد

http://www.bananews.irمعاون وزیر نفت با تشریح آخرین وضعیت گازرسانی با وجود سرما و کولاک برف در ۱۸ استان کشور، اعلام کرد: گاز هیچ یک از مشترکان خانگی شهری، روستایی و حتی صنایع عمده قطع یا با افت فشار روبه‌رو نشده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جواد اوجی با اعلام اینکه کاهش دمای هوا در استان‌های مختلف منجر به افزایش ناگهانی مصرف گاز طبیعی در بخش‌های خانگی و تجاری شده است، افزود: بر این اساس با کاهش دما مصرف گاز در مقایسه با یک هفته قبل حدود ۸۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است.
معاون وزیر نفت با اعلام اینکه در حال حاضر به طور متوسط روزانه بیش از ۴۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود، اظهار کرد: با وجود کاهش شدید دما و افزایش ناگهانی مصرف گاز، اما تاکنون در هیچ نقطه از کشور افت فشار یا قطعی جریان گاز گزارش نشده است. وی با یادآوری اینکه از اوایل هفته گذشته و پیش از فرا رسیدن سرما، برف و کولاک شدید تدابیری برای مدیریت مصرف گاز در سطح کشور انجام شده بود، بیان کرد: از این‌رو میزان ذخیره‌سازی گاز در خطوط لوله افزایش یافت و با افزایش فشار خطوط لوله از افت جریان گاز در استان‌های مختلف کشور جلوگیری شد. وی با بیان اینکه در حال حاضر سقف صادرات گاز ایران در محدوده ۳۰ میلیون مترمکعب در روز است، گفت: با وجود افزایش مصرف گاز خانگی و تجاری، حجم صادرات گاز طبیعی به ترکیه کاهش نیافته است.

    نظرات