دو مجتمع‌ تجاری جدید در بازار مشروطه تبریز افتتاح شد

دو مجتمع‌ تجاری جدید در بازار مشروطه تبریز افتتاح شد

http://www.bananews.ir/با حضور شهردار تبریز و جمعی از مدیران شهری مجتمع‌های تجاری خدماتی مطهر و ثقه‌الاسلام در جوار مجموعه بازار غرب تبریز، مشروطه، به بهره‌برداری رسیدند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این دو طرح که به همت شرکت عمران و توسعه آذربایجان، وابسته به شهرداری تبریز ساخته شده‌اند، نقش قابل توجهی در بهسازی و نوسازی بافت تاریخی و فرسوده محدوده راسته‌کوچه و بخش‌هایی از بازار تاریخی تبریز ایفا خواهند کرد.
مهندس سجودی، مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آذربایجان شهرداری تبریز در مراسم بهره‌برداری از این دو طرح، اجرای طرح‌های بزرگ در محدوده بافت‌های فرسوده شهری و بلوک‌های شناسایی شده را از مهم‌ترین ماموریت‌های کاری این شرکت اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح‌های بزرگی همچون آیسان، عتیق، میار میار و بخشی از میدان شهید بهشتی توسط شهرداری تبریز در حال اجرا هستند و در سال آینده نیز برنامه‌ریزی‌های کلانی به منظور اجرای طرح‌های مشابه در بلوک‌های دیگر شناسایی شده توسط این شرکت انجام خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آذربایجان در خاتمه با اشاره به مشخصات این دو طرح بزرگ تجاری خدماتی افزود: مجتمع تجاری ثقه‌الاسلام با زیربنایی به وسعت ۳۲۵۰ مترمربع در ۴ طبقه با ۲۷ واحد تجاری و مجتمع مطهر در ۳۸۷۰ مترمربع زیربنا، دارای سه طبقه تجاری با ۸۰ واحد مغازه ساخته شده و برای احداث این دو مجموعه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
احیای هر متر مربع بافت فرسوده یک گام به سمت ایمن‌سازی شهر
شهردار تبریز نیز در این مراسم احیای هر مترمربع از بافت‌های فرسوده شهری تبریز را گامی بلند برای دستیابی به ایمن‌سازی شهر و کاهش آسیب‌های ناشی از زلزله ارزیابی کرد.
مهندس علیرضا نوین با اعلام این مطلب بر لزوم همت مسوولانه همه مدیران شهری، استانی و دولتی و نیز مشارکت عموم شهروندان در راه تحقق اهداف احیای بافت‌های فرسوده شهری و ساماندهی حاشیه‌نشینی تاکید و خاطرنشان کرد: با وجود مداخله موثر و قابل توجه شهرداری تبریز در بلوک‌های شناسایی شده بافت فرسوده برای احیا، ساماندهی و مقاوم‌سازی این محدوده‌ها، با این حال بدون مشارکت و همکاری مسوولان و نیز تخصیص اعتبارات ویژه، امکان تحقق اهداف مورد نظر در این بخش وجود ندارد و همه باید با جدیت در این حوزه وارد شوند. شهردار تبریز در ادامه افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته از سوی شهرداری، حجم اقدامات و کارهای اجرایی در محدوده بازار تبریز و راسته کوچه طی دو سال گذشته به میزان دو برابر افزایش یافته و این اقدامات با سرعت قابل توجهی در حال پیگیری هستند.

وی موفقیت طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی شهرداری تبریز در حوزه عمران و آبادانی طی سال جاری را نتیجه ریسک‌پذیری این مجموعه و مدیران تلاشگر آن دانست و افزود: شهرداری تبریز بدون اتکا به اعتبارات دولتی و تنها با تکیه بر درآمدها و منابع خود و مشارکت مردم توانسته گام‌های عملی و اساسی در راستای توسعه شهر بردارد که این حجم از اقدامات چشمگیر و بی‌سابقه بوده است.
وی در عین حال با اعلام اینکه هیچ مجموعه‌ای به اندازه شهرداری در پیشبرد برنامه‌های عمرانی خدماتی خود ریسک‌پذیر نیست، گفت: در شرایطی که بسیاری از طرح‌های عمرانی در وضعیت رکود قرار دارند، با این حال طرح‌های عمرانی شهرداری مطابق برنامه زمان‌بندی در حال اجرا می‌باشند و هیچ تاخیری در اجرای آنها به وجود نمی‌آید؛ چراکه مدیران این مجموعه معتقد به تداوم روند توسعه شهر هستند.

    نظرات