بازار آهن تعطیل شد

بازار آهن تعطیل شد

http://www.bananews.ir/بازار آهن از دیروز به طور رسمی به استقبال نوروز رفت؛ به گونه‌ای که معامله در بازار تقریبا به صفر رسید.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دو هفته‌ای است که معامله‌گران در بازار آهن کشور به دلایلی همچون نبود تقاضا، نوسان نرخ دلار و خودداری تجار از خریدهای مرسوم پایان سال دچار سردرگمی شده و معاملات از رونق چندانی برخوردار نیست.

با توجه به شرایط کنونی نیز به‌رغم عرضه تولیدات زیر قیمت بازار از سوی برخی از کارخانه‌ها به علت تامین نقدینگی، اما خریداران همچنان رغبتی به خرید نداشتند.
فعالان بازار، نوسان نرخ دلار و امید به کاهش هرچه بیشتر و ثبات قیمت‌ها را عامل اصلی خودداری تجار از خریدهای پایان سال برشمرده و معتقدند رکود حاکم بر این بازار در سه ماه نخست سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.
این فعالان، پیش رو بودن انتخابات ریاست‌جمهوری و تغییر دولت و اعمال سیاست‌های کنونی از سوی دولت منتخب را عامل اصلی تداوم رکود در ماه‌های نخستین سال آینده دانستند.
به گفته فعالان بازار آهن، پس از اعلام مسوولان ذی‌ربط از تاریخ ۲۴ اسفند ماه (امروز) تردد تریلی در جاده‌های کشور ممنوع است و حمل و نقل آهن به مراکز مختلف کشور صورت نمی‌گیرد. از این رو تنها در انبارهای آهن تهران معامله صورت می‌گیرد، که آن هم بسیار اندک است.
مبادلات آهن عملا به پس از تعطیلات نوروزی موکول شده و طی روز‌های باقی مانده سال‌جاری، بازار آهن شاهد معاملات بسیار جزئی خواهد بود.
دیروز نیز، تولیدات عرضه شده از سوی فولادسازان بخش خصوصی اغلب بدون نوسان نرخ در بازار غیر‌رسمی پیشنهاد شدند. به گفته فعالان بازار، امید است که با ارائه نتایج مثبت مذاکرات سیاسی ایران با گروه ۱+۵ پس از تعطیلات نوروزی، شاهد ثبات نرخ ارز و قیمت فولاد در کشور، رونق به این بازار برگردد.

    نظرات