آزادراه تهران-شمال عیدی دولت به مردم/تردد نوروزی بدون پرداخت عوارض

آزادراه تهران-شمال عیدی دولت به مردم/تردد نوروزی بدون پرداخت عوارض

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به تکمیل قطعه ۴ آزادراه تهران-شمال و باز شدن آن برای عبور مسافران نوروزی، گفت: رئیس‌جمهور دستور داده است به عنوان عیدی به مردم، یک ماه اخذ عوارض این آزادراه به تعویق بیافتد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد صادقی در مراسم بازدید خبرنگاران از قطعه چهار آزادراه تهران _ شمال که به تازگی تکمیل شده و آماده بهره‌برداری مسافران برای ایام نوروز است، اظهار داشت: ساخت آزادراه تهران _ شمال از سال ۱۳۷۶ در قالب ۴ منطقه با مشارکت وزارت راه و بنیاد مستضعفان آغاز شد.

* اختصاص ۴۶۳ میلیارد ریال به آزادراه تهران-شمال طی دو سال اخیر

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تصریح کرد: این مسیر آزادراهی از سال ۷۶ تا سال ۸۹ تنها ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما از سال ۹۰ با پیگیری‌های خاص و اختصاص اعتبار، هر سال ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صادقی گفت: در طول ۱۴ سال، سالانه تنها ۸۶ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص می‌یافت اما طی دوسال اخیر ۴۶۳ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه اختصاص یافت.

* قطعه یک آزادراه تهران-شمال حتماً تا اسفند ۹۲ آماده است

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: منطقه ۱ این آزادراه از تهران تا شهرستانک توسط پیمانکار چینی و در قالب فاینانس در حال اجرا است؛ این قطعه، ۲۳ کیلومتر طول دارد که احداث تونل‌های آن به پایان رسیده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به آغاز عملیات ساخت پل‌ها در قطعه یک این آزادراه، اظهارداشت: قرار شده است این قطعه تا پایان سال ۹۲ مورد بهره‌برداری قرار گیرد؛ احداث قطعه یک، ۶۰ کیلومتر مسیر تهران تا چالوس را کوتاه‌تر می‌کند.

* حضور کنسرسیوم داخلی در قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران-شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در قطعات ۲ و ۳ این آزاد‌راه مقرر شده است کنسرسیوم داخلی حضور یابد، اضافه کرد: مطالعات اجرایی این قطعات در حال انجام است؛ اجرای این دو قطعه ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید کرد: پیمانکار این دو قطعه کنسرسیوم ایرانی است که در صورت فراهم بودن منابع مالی، این ۷۴ کیلومتر آزادراه با ۳۰ کیلومتر تونل، ظرف ۳ سال ساخته می‌شود.

صادقی با اشاره به تعیین تکلیف مشارکت بنیاد و وزارت راه در این پروژه از فروردین‌ماه، تصریح کرد: اواخر فروردین‌ماه سال آینده درباره عملیات اجرایی قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران شمال صحبت‌های مفصلی با رسانه‌ها خواهم داشت.

 

* افتتاح قطعه ۴ برای مسافران نوروزی/فعلاً یک ماه اخذ عوارض نداریم

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: منطقه ۴ آزادراه تهران _ شمال به طول ۲۰ کیلومتر از مرزن ‌آباد آغاز شده و تا چالوس ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به تکمیل ۹۹ درصدی این پروژه، تصریح کرد: قطعه ۴ آزادراه ۴ دستگاه تونل به طول ۱۷۰۰ متر دارد؛ خط‌کشی‌های مسیر انجام و روشنایی‌ها نصب شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: در این مسیر ترانشه‌های (کوه‌بُری) زیادی انجام شده است و بالای ترانشه‌ها فضای سبز ایجاد می‌شود.

صادقی تصریح کرد: قطعه ۴ آزادراه در ایام نوروز آماده استقبال از مسافران نوروزی است؛ در حال حاضر این قطعه ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در راستای کاهش ترافیک محور چالوس در طول نوروز برای مسافران باز خواهد شد.

وی با اشاره به مزایای قطعه ۴ که ۲۰ کیلومتر طول دارد، توضیح داد: کاهش یک ساعته سفر، صرفه‌جویی سالانه ۱۵ میلیارد تومان سوخت و کاهش هزینه‌های تصادفات رانندگی به میزان ۲۰ میلیارد تومان از مزایای قطعه ۴ آزاد‌راه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق دستور رئیس جمهور، مقرر شده است به عنوان عیدی دولت به مردم این قطعه از آزادراه به مدت یک ماه بدون دریافت عوارض بر روی مسافران باز باشد و پس از پایان فروردین درباره نحوه دریافت عوارض و نرخ عوارض اطلاع‌رسانی خواهد شد.

صادقی تصریح کرد: در راستای کاهش ترافیک خودروها پس از خروج از این آزادراه و ورود به مرزن آباد، محور قدیم تعریض شده است ‌تا میزان ترافیک کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل یادآور شد: همچنین مقرر شده است ساختمان ثابتی برای حضور پلیس راه در قطعه هار احداث شود ضمن آنکه با افتتاح این مسیر ،پلیس در طول آزادراه مستقر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۹۸ درصد طلب معارضان این قطعه پرداخت شده است، اضافه کرد: در جریان احداث این قطعه در منطقه سینوا از شهرستان چالوس، بیش از ۵۰ خانه به دلیل رانش از بین رفت که خسارات مردم کاملاً به آن‌ها پرداخت شد.

* پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان طلب پیمانکاران

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل درباره پرداخت طلب پیمانکاران، اظهار داشت: روال بر این است که همیشه پیمانکاران از کارفرما طلب دارند؛ امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی پیمانکاران را پرداخت کردیم.

    نظرات