واکنش مدیر عامل آبفا به نبود آب در خانه‌های مهر

واکنش مدیر عامل آبفا به نبود آب در خانه‌های مهر

http://www.bananews.ir/پس از چهار سال ساخت و ساز، بیش از نیمی از واحدهای ساخته شده مسکن مهر در سطح کشور تحویل داده شده اما برخی ساکنان این واحدها در نقاط مختلف کشور هنوز در انتظار تامین نیازهای اولیه یک "خانه" هستند...

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) برخی از ساکنان مسکن مهر شهر جدید هشتگرد در شرایط سخت نبود آب و گاز زندگی می‌کنند؛ ۱۰ خانوار ساکن در مسکن مهر هشتگرد که در میان ۴۷۰ واحد خالی زندگی می‌کنند، تاکنون نزدیک به ۱۵میلیون تومان برای خانه‌دار شدن خود پرداخته‌اند و ماهانه ۲۰۰ هزار تومان نیز قسط می‌دهند اما هنوز امکانات اولیه خانه از قبیل آب و گاز را ندارند و کسی پاسخگوی نبود امکانات این واحدها نیست.

ساکنان این منطقه ‌به عنوان درددل به خبرنگار ایسنا می‌گویند "هرچه می‌کشیم از افزایش قیمت‌های مسکن و نرخ اجاره‌بها و بی‌پولی‌هاست.... باید با شرایط نبود آب و گاز زندگی کنیم .... تنها وجود یک شیر آب در محوطه بیرونی ساختمان‌ها ادامه زندگی در این شرایط را محقق کرده است .... ".

این درحالیست که مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: تمام واحدهای مسکن مهر آماده، دارای آب هستند و اگر واحدهای مسکونی آب ندارند، چگونه مردم در آن‌ها ساکن می‌شوند؟ مگر ممکن است در خانه‌ای زندگی کرد که آب ندارد؟!

 

سید مهدی ثمره هاشمی تصریح کرد: ممکن است نبود برق را بشود در خانه تحمل کرد اما بدون آب نمی‌شود ساکن شد لذا به وزارت راه و شهرسازی اعلام کردیم برای هر تعداد مسکن مهر که آماده اسکان مردم باشد، به هر نحو ممکن حتی شده به صورت موقت آب را تامین می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آب واحدهای مسکونی به شرطی تامین می‌شود که بر و کف خیابان، کوچه، جدول و ... مشخص شده باشد.

ثمره هاشمی با تاکید بر این‌که تمام واحدهای مسکونی‌ که تا به حال افتتاح شده‌اند، آب و برق و سایر انشعابات دارند، اظهار کرد: ممکن است خانه‌ای به دلیل آماده نبودن خیابان، آب نداشته باشد چراکه در برخی از مناطق، وضعیت کف خیابان و کوچه مشخص نشده و نمی توان آب را تامین کرد.

وی با اشاره به لزوم اجرای کامل زیرساخت‌ها، تاکید کرد: ممکن است در برخی جاها در منطقه آب نباشد و مجبور باشیم از راه‌های دیگر آب را منتقل کنیم که این کار نیاز به احداث ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و ... دارد که اجرای آن‌ها زمان‌بر است.

این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به اینکه برخی از واحدهای مسکن مهر هنوز آب و گاز ندارند، گفت: وزیر نیرو در این باره بارها دستور داده است و این خدمات در حال انجام است، چراکه ما ساختمان‌ها را ساخته و تحویل دادیم و وزیر نیرو نیز طی مدت گذشته بر تامین آب و برق تاکید داشته است.

مسلما داشتن آب، برق و گاز از نیازهای اولیه یک خانه است که بتوان در آن زندگی کرد که برخی ساکنان مسکن مهر هنوز از این امکانات بی‌بهره‌ هستند، این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده بود که نباید واحدی بدون تامین خدمات زیربنایی به متقاضیان تحویل داده شود اما با توجه به افزایش اجاره‌بها و هزینه‌های تامین زندگی، متقاضیان مجبور هستند با وجود این مشکلات، با امید به حل شدنشان در آینده نزدیک در شرایط سخت زندگی کنند ...

    نظرات