خروج حفار اتوماتیک از تونل خط ۳ مترو در نوروز

خروج حفار اتوماتیک از تونل خط ۳ مترو در نوروز

http://www.bananews.ir/معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران از خروج دستگاه حفار اتوماتیک (TBM) خط ۳ مترو تهران از خیابان ولیعصر (عج) در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با رد عقب‌ماندگی احداث خط ۳ مترو تهران از برنامه، وعده داد که بخش جنوبی این خط به طول ۱۲ کیلومتر تا پایان اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه بخش اندکی از عملیات لاینینگ (پوشش نهایی بتنی) بخش جنوبی خط ۳ مترو باقی مانده که در حال انجام است، اظهار کرد: کار عمرانی در مترو در بخش‌های مختلف نظیر ریل‌گذاری و نصب تاسیسات برق و تجهیزات ایستگاهی به صورت موازی و همزمان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه دستگاه حفار اتوماتیک خط ۳ مترو تهران در ایام نوروز خارج می‌شود، اظهار کرد: به این ترتیب تونل‌های شمالی و جنوبی خط سه بزودی به یکدیگر متصل خواهد شد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه بخش جنوبی خط ۳ در میدان منیریه، راه‌آهن، پاسگاه نعمت آباد و تقاطع جاده ساوه با بزرگراه آزادگان ایستگاه دارد، خاطرنشان کرد: امکان ساخت قسمت شمالی خط ۳ از خیابان شهید بهشتی تا میدان قائم نیز، تا پایان سال ۹۲ و در صورت تامین اعتبار وجود دارد.

 

بنا به درخواست مترو تهران، بخشی از خیابان ولیعصر (عج) در حدفاصل خیابان جمهوری تا لبافی‌نژاد از ۲۵ آبان‌ماه امسال مسدود شد و قرار بود طی دو ماه دستگاه حفار اتوماتیک خط ۳ از این محدوده خارج شود. اما معاون شهردار تهران در حالی مدعی شده که پروژه احداث خط ۳ از برنامه عقب نیست که خروج دستگاه حفار و در نتیجه بازگشایی این قطعه از خیابان ولیعصر به ۱٫۵ ماه پس از وعده اولیه موکول شده است.

    نظرات