ایجاد ظرفیت ۶۵ میلیونی در حمل و نقل عمومی/صدور ۵٫۳ بلیت در حمل ونقل جاده‌ای

ایجاد ظرفیت ۶۵ میلیونی در حمل و نقل عمومی/صدور ۵٫۳ بلیت در حمل ونقل جاده‌ای

http://www.bananews.irمعاون وزیر راه و شهرسازی در تمامی بخشهای حمل و نقل عمومی حدود ۶۰ تا ۶۵ میلیون ظرفیت ایجاد شده است، گفت: تاکنون بیش از ۵٫۳ میلیون نفر بلیت حمل و نقل جاده ای فروخته شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهریار افندی‌زاده در گفتگو با مهر با بیان اینکه امسال در حمل‌ ونقل عمومی جاده‌ای ظرفیت حدود ۵۰ میلیون جابه‌جایی پیش‌بینی شده است، گفت: با توجه به امکانات خوبی که برای پیش فروش بلیت صورت گرفته است تاکنون بیش از ۵٫۳ میلیون نفر بلیت فروخته شده است که از رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است.

وی با بیان اینکه ۳۷ درصد پیش فروش بلیت‌های نوروزی مربوط به اتوبوس‌های VIP بوده است، افزود: برای ایام طرح نورزوی سال ۹۲، ۱۸ هزار و ۲۰۰ اتوبوس، ۳۳ هزار مینی بوس و ۳۴ هزار سواری برون‌شهری حمل و نقل مسافران را انجام می دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نصب سامانه برخط هواشناسی جاده ای در ۵۸ گردنه صعب‌العبور، بیان کرد: در بخش جاده‌ای ۵۰ میلیون، حوزه هوایی یک میلیون و ۲۰۰ هزار و در بخش ریلی نیز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ظرفیت جابه‌جایی مسافر پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در بخش دریایی هم حدود ۶ میلیون ظرفیت برای نوروز امسال ایجاد شده است، افزود: در مجموع در حمل و نقل عمومی جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی حدود ۶۰ تا ۶۵ میلیون ظرفیت ایجاد شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه بیشتر از ۸۰ درصد ترددها از ۳۰ هزار کیلومتر راه اصلی و شریانی در کشور انجام می شود، اظهار داشت: امسال برای نخستین بار سامانه برخط ترافیک راه های کشور راه‌اندازی شده است که مسافران می توانند اطلاعات ترافیکی را در سایت www.iran141.ir مشاهده کنند.

افندی زاده تصریح کرد: مرکز مدیریت راه های کشور در حال حاضر در ۲۸ استان کشور راه‌اندازی شده است و بیش از ۳۹۰ دوربین نظارت تصویری و دستگاه ترددشمار اطلاعات را به مرکز منتقل می کنند.

    نظرات