ساخت و سازهای اطراف حرم رضوی کند پیش می رود/ غفلت از معماری اسلامی در بناها

ساخت و سازهای اطراف حرم رضوی کند پیش می رود/ غفلت از معماری اسلامی در بناها

http://www.bananews.irعضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در ساخت و سازهای حرم مطهر امام هشتم(ع) کارهای بسیار خوبی صورت پذیرفته اما از این حلقه که خارج می شوی کار بسیار کند پیش می رود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جواد کریمی قدوسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در اطراف حرم حدود ۳۸ سال پیش طرح توسعه شروع شده و این مسئله به قبل از انقلاب باز می گردد.

وی افزود: ساخت و سازها و توسعه اماکن حرم رضوی همه بعد از انقلاب است و قبل از انقلاب ساخت وسازی نشده و فقط خراب می کرده اند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ساخت و سازهای خود حرم مطهر امام هشتم(ع) کارهای بسیار خوبی صورت پذیرفته است اما از این حلقه خارج که می شوی کار بسیار کند و مسئله دار صورت گرفته است.

وی افزود: می شد با یکسری تدبیر کار توسعه اطراف حرم را با سرعت بیشتری انجام داد اما علت اینکه این کار سرعت لازم را نگرفت و بلکه یک سری مبارزات مردمی منفی هم شروع شد این است که پول کافی به صاحبان املاک پرداخت نمی شود.

کریمی بیان کرد: وقتی می خواهند فردی را با یک قیمت نازلی از خانه اش بلندش کنند و پولی به او می دهند که در هیج کجا نمی تواند با آن کاری بکند یک مبارزه منفی بین ساکنین اطراف حرم مطهر و مجموعه ای که این کار را انجام می دهد شروع می شود.

وی با شاره به اینکه متولیان امر هیچ گاه حاضر نبوده اند که صاحب ملک را در آن بنای جدید شریک کنند تصریح کرد: هیچ گاه نیامدند بگویند در ازای ۲۰۰ متر زمین در کنار حرم مطهر ۲۰۰ متر آپارتمان یا زائر سرا یا آپارتمان به صاحب ملک می دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: زمین های که از مردم می گیرند را در اختیار برخی از دستگاه ها یا بعضی از افراد سرمایه دار قرار می دهند.

وی افزود: البته این کار شکل خوبی ندارد و از نظر اعتقادی و فرهنگی و اجتماعی ایراد دارد و ما هم که باشیم هیچ وقت راضی نمی شویم.

کریمی بیان کرد: زمانی ولیان می آمد بولدوزر می انداخت زیر ساختمان ها، مغازه ها و ساختمان ها را با وسایلش دفن می کرد و کسی هم جرات اعتراض نداشت اما ما در حکومت اسلامی نمی توانیم اینگونه رفتارهایی داشته باشیم.

 وی همچنین با اشاره به بحث معماری اسلامی در اطراف حرم مطهر بیان کرد: در بحث معماری اسلامی اطراف حرم جای انتظار بیشتری وجود داشت.

نماینده مردم مشهد بیان کرد: در نگاه ها و بازدیدهای که داشته ام متاسفانه کاری در زمینه معماری اسلامی انجام نشده است.

وی با اشاره به توسعه میدان شهداء مشهد اظهار کرد: توسعه میدان شهدا را نگاه کنید این کجایش سبک معماری اسلامی است و اصلا به سبک معماری اسلامی نمی خورد.

کریمی همچنین با اشاره به بیانان مقام معظم رهبری اظهار کرد: مقام معظم رهبری خیلی تاکید دارند که بایستی معماری شهرها برگرفته از مکتب و فرهنگ اسلامی باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور آینده و همچنین کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید دارای صفات برجسته ی باشد که مردم وی را با آن صفات بشناسند و به او رای بدهند.

سردار کریمی عنوان کرد: صفت اولی که کاندیداهای ریاست جمهوری باید داشته باشند اعتقاد و ایمان با تمام وجود است و باید بدانند این کشور قرار است با احکام اسلامی اداره شود.

وی افزود: ما برای اداره کردن این کشور راهی جز پیدا کردن احکام اسلامی نداریم و در هر کجا اسلام حکم کرده باید همان حکم را پیاده کنیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صفت دیگر یک کاندیدای خوبی که قرار است رئیس جمهور این مملکت شود قاطعانه برخورد کردن با دشمنان است.

وی افزود: مسئله سومی که کاندیداهای ریاست جمهوری باید به آن پایبند باشند شفاف بودن در مسائل است.

سردار جواد کریمی قدوسی افزود: اگر از این سه اصل فاصله بگیریم همچنان که برخی گرفتند دچار مشکل خواهیم شد و یک چنین فردی به درد ریاست جمهوری نمی خورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر مردم دیدند مسئولان باند و باند بازی راه انداخته اند و خدمت را فراموش کرده اند همین مسئله باز دوباره تبدیل به فتنه خواهد شد.

    نظرات