پرند، پایتخت اداری کشور می‌شود؟

پرند، پایتخت اداری کشور می‌شود؟

http://www.bananews.irچند روز پیش طرح  تبدیل شهر جدید پرند به پایتخت اداری کشور مطرح و اظهارات متفاوتی در این باره عنوان شد که البته هنوز تصمیم جدی در این باره اتخاذ نشده و به نظر می‌رسد تصمیم‌گیری در این باره نیارمند بررسی‌های فراوان است و به راحتی امکانپذیر نیست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد - وزیر راه و شهرسازی - درباره آخرین تصمیم‌ برای تبدیل شهر پرند به پایتخت اداری کشور به  ایسنا گفت: این تصمیم نظر استاندار تهران است و ممکن است با موافقت‌های صورت گرفته، پرند پایتخت اداری کشور  شود که در این صورت ادارات باید بیایند و زمین بگیرند.

همچنین حبیب‌الله - مدیر عامل شهرجدید پرند - نیز در این باره به ایسنا گفت:‌ این تصمیمات در مجموعه دولت و مجلس گرفته می‌شود.

درحالی که تبدیل یک شهر به پایتخت اداری نیازمند جا‌به‌جایی وزارتخانه‌ها، ساختمان‌های اداری و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم است و باید ظرفیت ساختمان‌سازی و مهمترین موضوع چگونگی رفت‌و آمد کارمندان فراهم شود، مدیر عامل شهرجدید پرند تاکید کرد: اگر تصمیم بر جابه‌جایی وزارت‌خانه‌ها باشد، این امر طی یکسال امکان‌پذیر می‌شود چراکه شرایط رفت ‌و آمد به این شهر تسهیل شده است.

آنچه باید این زمینه مورد توجه قرار گیرد، این است که تبدیل یک شهر آن هم شهری جدید و کوچک‌ به پایتخت اداری کشور، وجود بسیاری از زیرساخت‌های ارتباطی، رفت و آمد، امکانات انتقال وزارتخانه‌ها و ادارات و ... را می‌طلبد که قطعا امری زمان‌بر بوده و نیازمند بررسی‌های دقیق است که آیا این طرح قابلیت اجرا دارد یا خیر؟

    نظرات