نوسازی ۳۰ بافت فرسوده پیرامون حرم رضوی

نوسازی ۳۰ بافت فرسوده پیرامون حرم رضوی

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۵۲ درصدی طرح عظیم بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم رضوی و اتمام ۳۰ پروژه خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید کیان‌پور - مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران – در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات به زائران و مجاوران حرم رضوی بافت فرسوده پیرامون حرم رضوی در سال ۹۲ با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه ابتدا ۳۶۰ پروژه مختلف تعریف شده بود، اظهار کرد: ۴۸ پروژه از طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده پیرامون حرم رضوی در دستور کار است که ۳۰ پروژه پایان یافته و بقیه در حال انجام است.

کیان‌پور تصریح کرد: این تعداد پروژه با حجم سرمایه گذاری ۳۳٫۵۰۰میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده پیرامون حرم رضوی در وسعتی به مساحت ۳۶۰ هکتار در حال اجراست که ۵۱ درصد هکتار آن مربوط به اماکن متبرکه استان قدس رضوی و ۳۰۹ هکتار دیگر نیز محدوده پیرامون حرم رضوی است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به هدف اقامت ۱۲۰ هزار نفر در یک شب در این مکان، گفت: با برنامه‌ریزی و تدارکات انجام شده آمادگی پذیرایی از ۴۰ میلیون زائر و اقامت ۱۲۰ هزار نفر در یک شب در سال ۱۴۰۴ را خوهیم داشت.

    نظرات