آتش در «گلستان» بحرانی می‌شود

آتش در «گلستان» بحرانی می‌شود

www.bananews.irبنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی تا اواخر هفته آینده از بارش باران خبری نیست و در صورت وزیدن باد شدید در منطقه گلستان اوضاع آتش مجدداً بغرنج و بحرانی می‌شود.

گرما،خشکی هواو وجود مواد سوختی کار اطفاء حریق رامشکل کرده است و به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان در صورت وزیدن باد شدید در منطقه گلستان اوضاع مجدداً بغرنج و بحرانی می‌شود.

رسول حسام مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان در مورد آخرین وضعیت آتش‌سوزی جنگل‌های این استان به خبرنگار ایلنا گفت:درحال حاضر در منطقه پارک ملی گلستان آتش کاملاً تحت کنترل است واین منطقه به طور مرتب توسط بالگرد و گروه‌های پیاده، کنترل، پایش و نظارت می‌شود، در منطقه رامیان و جعفرآباد هم شرایط کاملاً تحت کنترل است.

اوادامه داد:امادر سایر مناطق مانند منطقه عروسک در «مینودشت» و «مسی‌سر» در «علی‌آباد» شرایط به خاطر صعب‌العبور بودن مناطق نامطلوب است.

حسام تصریح کرد: در منطقه رامیان و جعفرآباد هم شرایط کاملاً تحت کنترل است.

او تاکید کرد: تا زمانی که شرایط اوضاع مطلوب نشود و نزول باران در منطقه نداشته باشیم در منطقه می‌مانیم.

مدیرکل بحران استان گلستان هشدار داد: بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی تا اواخر هفته آینده از بارش باران خبری نیست و در صورت وزیدن باد شدید در منطقه گلستان اوضاع آتش مجدداً بغرنج و بحرانی می‌شود.

او گفت: با وجود ۵ بالگرد و ۱۵۰۰ نفر نیروی انسانی وجود مواد سوختنی مانند منزول، گرما و خشکی هوا و وزش باد کنترل آتش‌سوزی را سخت کرده است و بنابراین باید کنترل و پایش و نظارت را بیشتر از پیش و تا بارش باران ادامه دهیم.

    نظرات