مروری بر قیمت مسکن مهر و علت افزایش آن

مروری بر قیمت مسکن مهر و علت افزایش آن

http://www.bananews.ir/از جمله دلایل افزایش قیمت مسکن در سال گذشته افزایش قیمت مصالح ساختمانی، افزایش قیمت زمین، افزایش هزینه‌های جانبی ساخت از جمله دستمزد کارگران و در نهایت تاثیرگذاری نوسانات نرخ ارز در ماه‌های پایانی سال بود که در این میان مسکن مهر هم بی‌تاثیر نماند و با افزایش ۱۳ درصدی همراه شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در اولین ماه زمستانی که متقاضیان مسکن مهر با افزایش یکباره قیمت مسکن مهر مواجه شدند، قیمت‌های جدید بر اساس دستور و بخش‌نامه وزیر راه و شهرسازی مشخص شده بود و با توجه به نوسانات قیمت مصالح در بازار، ساختمان‌هایی که در مرحله نازک‌کاری بودند، متری ۵۰۰۰ تومان و ساختمان‌هایی که تازه آغاز به کار کرده بودند متری ۴۰ هزار تومان بر قیمت‌شان اضافه شد.

که به گفته فریبز واحدی - مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران - غیر از این موارد افزایش قیمتی در بخش مسکن مهر نداشتیم و این افزایش بر اساس آخرین بخش‌نامه اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی بوده است.

همچنین طبق اعلام مدیر عامل شهر جدید پردیس، قیمت واحدهای مسکونی این شهر طبق مصوبه وزارت راه و شهرسازی ۱۳ درصد افزایش یافته و این افزایش قیمت متناسب با افزایش مساحت صورت گرفته است.

در صورتیکه هفته آخر بهمن‌ سال گذشته در سایت شرکت عمران شهر جدید پردیس واحدهای مسکن مهر این شهر با افزایش قیمت از ۲۰ میلیون به ۲۸ میلیون تومان رسید که به گفته مدیر عامل این شهر جدید، افزایش قیمت متناسب با افزایش مساحت صورت گرفته و در سایت درج شده است.

هدایت اظهار کرد: واحدهای تحویل داده شده شامل هیچ افزایش قیمتی نیستند اما واحدهایی که در مرحله نازک‌کاری بوده‌اند متری ۵۰ هزار تومان افزایش یافته و برای واحدهای دیگر نیز بر اساس بخشنامه وزیر راه و شهرسازی افزایش قیمت اعمال شده است.

 افزایش قیمت کمتر از ۱۳درصد بود!

مدیر عامل شهر جدید پرند نیز درباره افزایش ۱۳درصدی قیمت واحدهای مسکونی مهر متذکر شد که این افزایش قیمت‌ها بسته به مرحله ساخت از متری ۵۰۰۰ تا متری ۴۵ هزار تومان افزایش یافته است.

طبق آنچه چاغروندی اعلام کرده افزایش قیمت در واحدهای مسکونی مهر پرند کمتر از ۱۳درصد بوده است.

    نظرات