بهره‌برداری سد مخزنی «تنگ حمام» پیش از تابستان

بهره‌برداری سد مخزنی «تنگ حمام» پیش از تابستان

http://www.bananews.ir/در بازدید استاندار و جمعی از مسوولان استان کرمانشاه از سد مخزنی تنگ حمام(شهدای گمنام) سرپل ذهاب، اعلام شد، این سد مخزنی تا پیش از آغاز فصل تابستان آماده بهره‌برداری می‌شود.‏

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) «محمد کهریزی» مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در این بازدید گفت: عملیات اجرایی این سد مخزنی که از دستاوردهای ارزشمند دولت نهم و دهم است از چهار سال پیش آغاز شده است.

کهریزی ظرفیت این سد مخزنی را ۶۷ میلیون متر مکعب برشمرد و افزود: با افتتاح این سد ۳۶۰۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و قصرشیرین به اراضی آبی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به آبگیری این سد مخزنی، افزود: شبکه‌های اصلی و یک و دو این سد نیز ۸۳ درصد و شبکه‌های فرعی آن ۴۵ درصد پیشرفت دارند.

به گزارش ایسنا، «حجت‌الله دمیاد» استاندار کرمانشاه نیز در حاشیه بازدید از این پروژه با بیان این‌که مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب در دوران دفاع مقدس آسیب‌های بسیاری دیدند، بر لزوم خدمت‌رسانی بهتر به آنان تاکید کرد.

وی با بیان این‌که این سد مخزنی در یکی از استرتژیک‌ترین نقاط کشور احداث شده است، گفت: بهره‌برداری از این سد توسعه و آبادانی بیشتر منطقه را بدنبال دارد.

 

دمیاد هم‌چنین بر لزوم به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی در اراضی آبی ناشی از این پروژه تأکید و خاطرنشان کرد : پیش از این نیز از دست‌اندرکاران طرح توسعه‌ی کشاورزی در استان خواسته‌ام که سمت و سوی تسهیلات بخش کشاورزی را در جهت به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با کشاورزی سوق دهند، تا ضمن حرکت به سمت علم‌گرایی روزافزون در تولید محصولات کشاورزی و باغی، زمینه را برای اشتغال فارغ‌التحصیلان این عرصه نیز فراهم کنیم.

دمیاد در بخشی دیگر از بیانات خود بر لزوم کار جهادی بر مبنای روحیه بسیجی تأکید کرد و گفت: چون امسال توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده باید در همه‌ی عرصه‌ها با روحیه‌ی بسیجی و جهادی عمل کنیم تا منویات معظم‌له به صورت هرچه مطلوبتر محقق شود.

    نظرات