تصویب اعطای وام مسکن به سه هزار نخبه در دولت

تصویب اعطای وام مسکن به سه هزار نخبه در دولت

http://www.bananews.ir/معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تشریح دستاوردهای حوزه علم و فناوری و نخبگان در سال گذشته از تصویب اعطای وام مسکن به سه هزار نخبه در دولت به عنوان اولین مصوبه هیات دولت درسال ۹۲ خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر نسرین سلطان‌خواه در مراسم دیدار نوروزی کارکنان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان که در ساختمان حقیقت‌طلب برگزار شد با بیان این که تمامی آیین نامه‌های بنیاد ملی نخبگان در سال گذشته به مرحله اجرا رسید، گفت: بیش از ۵۰ آیین‌نامه مصوب هیات امنای بنیاد ملی نخبگان بود که تمامی آنها در سال گذشته اجرایی شد و تمامی گروه‌های مشمول حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان که در آیین‌نامه‌ی احراز نخبگی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است به جز نخبگان حوزوی تحت پوشش حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان قرار گرفتند.

وی با بیان این که سند راهبردی کشور در امور نخبگان در سال گذشته تدوین شد و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، گفت: همچنین در سال ۹۱ ستاد اجرایی سند راهبردی نخبگان در بنیاد ملی نخبگان تشکیل شد که امیدواریم سال ۹۲ سال اجرایی شدن این سند باشد.

به گفته‌ی سلطان‌خواه طی یکی دو ماه آینده جشن اختتامیه‌ی راه‌اندازی تمامی بنیادهای استانی نخبگان برگزار خواهد شد.

رییس بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: در اولین جلسه دولت در سال ۹۲ به عنوان اولین مصوبه دولت درسال جدید اعطای تسهیلات وام مسکن ۵۰ و ۸۰ میلیون تومانی به سه هزار نخبه تصویب شد تا وقفه‌ای در اعطای این تسهیلات به نخبگان ایجاد نشود.

 

سلطان‌خواه با بیان این که کارهای بسیار خوبی نیز درمعاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری انجام شد، گفت: با کمک دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اسناد ستادهای فناوری‌های راهبردی مانند سند جامع هوا فضا به تصویب رسید و سایر اسناد فناوری های راهبردی نیز در دستور طرح و تصویب درشورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد.

وی با بیان این که مسوولیت تدوین سند دیپلماسی علم و فناوری کشور از سوی مقام معظم رهبری به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محول شد، خاطرنشان کرد: در ابتدا قرار بود این سند در دولت به تصویب برسد اما پس از تهیه این سند و ارسال آن به شورای انقلاب فرهنگی مقرر شد، در این شورا مورد تصویب قرار گیرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان این که در سال گذشته حمایت از شرکتهای دانش بنیان در تولید محصولات و تجهیزات آ‌زمایشگاهی دنبال شد،‌ تصریح کرد: دستاوردها آنقدر زیاد بودند که با ترافیک رونمایی از آنها مواجه شدیم در این راستا حدود ۲۷، ۲۸ محصول و کالای دانش بنیان که با حمایت ستادهای فناوری‌های راهبردی توسط بخش خصوصی به نتیجه رسیده‌اند طی مراسمی در آینده‌ی نزدیک رونمایی خواهد شد.

سلطان‌خواه با بیان این که برخی از طرح‌های کلان ملی فناوری نیز در ماه‌های آینده‌ی سال ۹۲ به نتیجه خواهند رسید، گفت: در هفته‌های آینده تعدادی از رادیو داروهای وارداتی و گلخانه گیاهان تراریخته رونمایی خواهند شد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: انشاء‌الله مردم با شور، شعور، بصیرت وآگاهی یک حماسه پرشورتر را در انتخابات آینده خلق می‌کنند و رییس جمهوری که شایسته خدمت به مردم باشد انتخاب می‌کنند تا سکان هدایت کشور به دست یک امانت‌دار دیگر سپرده شود.

    نظرات