جزییات فعالیت‌های بین‌المللی صنعت آب و برق

جزییات فعالیت‌های بین‌المللی صنعت آب و برق

http://www.bananews.ir/قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل از رشد سه برابری ارزش صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق در مقایسه با برنامه مصوب خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اسماعیل محصولی گفت: هم اکنون پروژه های در دست اجرای صنعت آب و برق در خارج از کشور ۵۹ پروژه به ارزش سه میلیارد و ۱۹۸ میلیون دلار، در حال مذاکره ۸۸ پروژه به ارزش سه میلیارد و ۲۱۹ میلیون دلار و خاتمه یافته ۲۱۳ پروژه به ارزش یک میلیارد و ۴۵۳ میلون دلار است.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر ۴۵ شرکت‌ صادرکننده کالا و خدمات فنی و مهندسی حوزه صنعت آب و برق در ۴۰ کشور پروژه‌هایی در دست اجرا، خاتمه یافته و یا در حال مذاکره دارند و حجم صادرات برق و خدمات فنی و مهندسی سه برابر برنامه مصوب رشد داشته است.

وی گفت: دامنه فعالیت پروژه های اجرایی صنعت آب و برق به ۴۰ کشور از جمله کشورهای همسایه، آسیای‌ میانه، خاورمیانه، آمریکای ‌لاتین و قاره ‌آفریقا، گسترش یافته است.

محصولی ادامه داد: هم اکنون ۵۹ پروژه به ارزش سه میلیارد و ۱۹۸ میلیون دلار با پراکندگی در ۱۹ کشور در دست اجراست.

به گفته محصولی، احداث سد و نیروگاه اوما اویا در سریلانکا، سد و نیروگاه سنگ توده ۲ در تاجیکستان، نیروگاه صدر در عراق، نیروگاه های سیکل ترکیبی تشرین و جندر در سوریه و احداث سد و نیروگاه مگری در ارمنستان ازجمله پروژه های مهم در دست اجراست.

    نظرات