افتتاح رسمی آزادراه تهران – شمال با وجود کمبودها

افتتاح رسمی آزادراه تهران – شمال با وجود کمبودها

http://www.bananews.ir/قطعه چهار آزادراه تهران – شمال فردا - چهارشنبه ۲۱ فروردین - با حضور مسئولان به طور رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) از ۲۹ اسفند سال گذشته قطعه چهار آزادراه تهران – شمال به عنوان کوچکترین قطعه از این پروژه بزرگ، بدون افتتاح رسمی زیر بار ترافیک رفت.

این قطعه با اصرار مسئولان بنیاد مستضعفان به عنوان بخش خصوصی سازنده آزادراه تهران – شمال افتتاح شد تا به ترافیک جاده چالوس برای سفرهای نوروزی کمک کرده و باعث روان‌تر شدن حرکت خودروهای حدفاصل مرزن‌آباد تا چالوس شود.

اقدام به بازگشایی قطعه چهار آزادراه تهران – شمال برای تردد عموم خودروها با وجود نظر متفاوت بخش دولتی، انجام شد در حالی که در این قطعه کمبودهای زیادی دیده می‌شود.

قطعه چهار آزادراه تهران – شمال هنوز روکش اصلی آسفالت ندارد. ضمن آن‌که حفره‌های ایجاد شده به منظور نصب کیوسک عوارضی مشکلاتی برای تردد خودروهایی که وارد این قطعه می‌شوند، ایجاد کرده است.

هر چند در این قطعه روشنایی و تجهیزات آن نصب شده است اما هنوز به برق دسترسی ندارد و به این ترتیب چراغ‌های نصب شده در این آزادراه هنوز بی استفاده هستند.

در این قطعه ۲۱ کیلومتری هیچ محلی به عنوان پارکینگ در حاشیه آزادراه در نظر گرفته نشده و در صورت بروز مشکل برای هر وسیله نقلیه باید در یکی از باندهای این آزادراه توقف کرد که خود دلیلی برای بروز سانحه و ترافیک خواهد بود.

با وجود همه مشکلات، این قطعه از آزادراه تهران - شمال فردا به طور رسمی و احتمالا با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود.

البته به گفته برخی مسئولان حفره‌های ایجاد شده برای نصب کیوسک عوارضی به منظور افتتاح پر می‌شود تا افتتاح صورت گیرد. پس از آن روکش سوم آسفالت انجام شده و برای جلب نظر شرکت برق منطقه‌ای برای روشن شدن چراغ‌های این آزادراه اقدام خواهد شد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، قرار شد فروردین ماه برای عبور و مرور اتومبیل از قطعه چهار آزادراه تهران – شمال هیچ عوارضی گرفته نشود تا به این ترتیب دولت به مردمی که سال‌ها منتظر افتتاح این آزادراه بودند، عیدی دهد.

۱۰ روز دیگر تا پایان فروردین ماه باقی مانده است اما هنوز قیمت عوارضی که باید از ابتدای اردیبهشت از مردم اخذ شود، مشخص نشده است.

    نظرات